Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av lavastorm
Behöver byta torkarmotorn till strålkastaren på höger sida. Är det någon som har lite tips och trix till en sådan operation? Var på Volvo för något år sedan med ett annat bilproblem och diskuterade då torkarmotorn med mekaren. Han desarmerade då spolningen till strålkastarna eftersom torkaren ändå inte fungerade som den skulle...Har någon nån ide vad han kan ha gjort för att koppla ut spolningen? Känns som det enklaste borde ha varit att koppla ur nån pump. Var sitter den isåfall och är den lätt att komma åt?

Har även ytterligare en liten fråga; Listen som sitter på vattenavledaren (rännan som går längs med bilen mellan taket och dörrarna), är den bara klämd fast och hur får man enklast av den utan att ha sönder den?

Tack på förhand!

Pyro
Användarvisningsbild
av Tomas88
lavastorm skrev:Har någon nån ide vad han kan ha gjort för att koppla ut spolningen? Känns som det enklaste borde ha varit att koppla ur nån pump. Var sitter den isåfall och är den lätt att komma åt?

Pyro
Tror det är samma pump till strålkastarna som till vindrutan. Hade en 240 tidigare där jag plockade bort strålkastartorkaren. Pluggade då bara igen spolarvätskeslangen som gick till strålkastarna.
av Raggo
Jag kopplade om helt när jag inte ville ha spolare till framlyktorna, eftersom allt kommer från samma pump tog jag bort slangarna till framlyktorna å koppla enbart slangen som går till vindrutan i pumpen
Backljus

https://www.youtube.com/watch?v=I21hGe0BLoM samt […]

Felkod ecm-2520

ja, om det är skit i tanken. Filtret ä[…]

Köpa en tidig XC90?

Bara i fönstershoppingstadiet ännu, men […]

Vatteninträngning i cem är ju tyvär[…]