Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Tollbert
Kan någon stilla min undran?

Det är på detta sätt att jag tycker att mina högtalare(bas) i bakdörrarna inte låter så mycket, låter kanske som det är hälften av effekt jämfört med högtalarna fram.
Ska det vara så el. är det nåt fel på dom?

Sedan undrar jag även om dekorlisterna el. vad dom nu heter som sitter på dörrsidorna invändigt,kan man köpa dom nån annanstans än hos bilia?
/Tobias
av Fred
Nu skriver du inte vilken bil du har, men i min V70 så har jag bytt ut originalhögtalarna mot kraftigare DSL d:o. Jag upplever samma sak, att bakre dörrhögtalarna låter klart lägre. Detta ser jag dock inte som ett problem då jag föredrar att ha ljudbilden mer centrerad framför där jag har mina öron. Jag har också centerhögtalaren i min bil vilken gör underverk för ljudet! :D Så svaret på din första fråga blir att det nog inte är fel på dina bakhögtalare. Det du kan göra är att gå in i de dolda menyerna i HU:n, om du har originalstereon, och ställa om ljudet i fram resp. bakhögtalarna. (Sök på "Hidden menues HU803" så hittar du anvisningar hur du kommer in i dolda menyerna.)

På din andra fråga kan jag bara tipsa om skrotarna, där kan man hitta det mesta till bra priser!

Mvh
/Fred
av Tollbert
Tack för hjälpen!

Jag har en V70 2.5t -06 med HU 650 med high performance.
Du pratar om dolda menyer!? Finns dom på 650 el. är det bara på 803?

Listerna verkar ej säljas separat på skrotarna för då har dom problem att sälja dörrsidorna!
Jag var på bilia och kolla vad listen på förardörren kostade.......över 800 kr svarade hon :shock:

/Tobias
av Fred
Tollbert skrev:Tack för hjälpen!

Jag har en V70 2.5t -06 med HU 650 med high performance.
Du pratar om dolda menyer!? Finns dom på 650 el. är det bara på 803?

Listerna verkar ej säljas separat på skrotarna för då har dom problem att sälja dörrsidorna!
Jag var på bilia och kolla vad listen på förardörren kostade.......över 800 kr svarade hon :shock:

/Tobias
Jag vet tyvärr inte om 650:an har de dolda menyerna. I min bil satt det en 603:a från början och det gick att komma in i den mha anvisningen för 803:an så testa med din, det kanske går!

Så är det förstås med listerna...tänkte inte på det. Där går jag tyvärr bet, har aldrig hört talas om någon som tillverkar "pirat"-lister. Om det färgen du inte gillar så har jag dock sett trådar om att lacka listerna, det kanske kan vara ett alternativ till att köpa nya, dyyyyra, originallister...

Mvh
/Fred
XC60 2026 pureläge

Den värmer via hybridbatteriet så det k[…]

Så! Efter mycket (massor) svordommar, slit, […]

Kolla på Bildelsbasen på grillar till […]

Ja, det är väl dags för mig att sv&[…]