Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan alla goda Forummänniskor.
För en stund sedan såg jag att mitt övre motorfäste är kaputt. Gummibussningen är söndertrasad. Passerade Volvo Bilia i Handen och frågade vad dom ville ha för ett byte av dito.
Svar 2000 kronor
Har sökt på forumet men inte hittat hur jag går tillväga, tänker förstås köpa ett komplett fäste. Bör/skall man "hänga upp" motorn innn man börjar skruva ? Brukar ju gå att få loss prylar men om motorn sjunker hur får jag då dit det nya fästet ? Är det spänningar som heter duga eller ? Anledningen till att jag anar ugglor i mossen är att Bilia Handen vill ha 2 papp vilket ju innebär en arbetskostnad på hiskeliga 1500 eller så ?
Bilen är en V70 2001 170 hk. 12600 mil
Idag har jag "tjänat" 1500 pix. Tog mig 40 minuter från det jag anlände till GDS Hallen tills jag var ute igen med nytt övre motorfäste. :) Begriper inte hur Bilia Handen kan begära 2000 pengar för att byta detta fästet. Volvo i GBG behöver inga fiender :-O) så länge dom har sådana verkstäder med deras Logga ovan porten. Skäms skäms skäms. Funderade på att det kanske är läge för att ändra förmånsbeskattningar för tjänstebilar så dom som har detta även får skatta för service o reparationer så vi vanliga fick lite hjälp med att hålla rep. kostnaderna på vettiga nivåer :?:
Men nu lägger vi ner denna tråd.
Tack forumkompisar för hjälpen. :-)-)
Ja, så svårt är det inte att byta detta fäste. Dock lite mer krångel om du har turbo.

Vilken underbar idé för Moona och hennes kompisar. Tackkortet kommer säkert nu när du hjälpt till att hitta på en ny skatt. Den kommer säkert att sänka kostnaden för övriga bilägare. ?:-/
Tack forumkompis. :wink:
Laddbox

Ja, jag skulle vilja säga det.

VOC Service

Byte batteri och uppdatering programvara utfö[…]

Nu har jag lyckats hålla igång bilen i[…]

"Limp home mode" ?

Du skriver det en D3 men finns inte ADM på […]