- ons 19 nov 2008, 00:21
#235143
Hej,
Funderar på att köpa en V50 1,8F nu när begpriserna har rasat en hel del och även folk med "renaultekonomi" kan köpa Volvo. Men jag vore tacksam om ni som begriper saker och ting om bilar kan hjälpa lite med svar och tips på följande: Grundförutsättningarna är att jag kommer köra ca 1000-1500 mil/år.
Om man vill läga ca 130' kan man få antingen en -07 kinetic med bortåt 10000 mil eller en -06 addition med ca 4-5000 mil. Vad är vettigaste köpet? Hur hållbar är 1,8F när man börjar få femsiffrigt på mätaren? Jag har koll på serviceintervallen fram till 6000 mil. Vad händer sen och hur mycket kostar det?
Man kan också hitta en del 2,0D -05 för de priserna med ca 10000 mil eller mer. Är det ett smartare val om man vill ha så lite strul som möjligt med bilen och vettig ekonomi i övrigt?
Som relativt ovan bilköpare är sådant här djupt ångestframkallande så jag är tacksam för alla tips!
Funderar på att köpa en V50 1,8F nu när begpriserna har rasat en hel del och även folk med "renaultekonomi" kan köpa Volvo. Men jag vore tacksam om ni som begriper saker och ting om bilar kan hjälpa lite med svar och tips på följande: Grundförutsättningarna är att jag kommer köra ca 1000-1500 mil/år.
Om man vill läga ca 130' kan man få antingen en -07 kinetic med bortåt 10000 mil eller en -06 addition med ca 4-5000 mil. Vad är vettigaste köpet? Hur hållbar är 1,8F när man börjar få femsiffrigt på mätaren? Jag har koll på serviceintervallen fram till 6000 mil. Vad händer sen och hur mycket kostar det?
Man kan också hitta en del 2,0D -05 för de priserna med ca 10000 mil eller mer. Är det ett smartare val om man vill ha så lite strul som möjligt med bilen och vettig ekonomi i övrigt?
Som relativt ovan bilköpare är sådant här djupt ångestframkallande så jag är tacksam för alla tips!