Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av oscis
Hejsan. Jag har en xc 70 -02 som larmet löser ut efter en stund då jag låst bilen.Kan det ha och göra med att jag satt på extraljus alldeles nyligt? Eller vad kan det vara? H. Stefan
Användarvisningsbild
av Gizz
Började felet direkt efter du monterat ljusen eller? Det kan vara som felet jag råkade ut för. Det kan vara larmsirenen som har fått kortslutning. Men testa att stänga av kupésensorn och se så det inte är den som spökar för dig.
av oscis
Det var inte riktigt direkt efter j ag monterat ex.ljusen. Jag har prövat att slå av kupesensorn det larmade ändå.Vet nån var larmsirenen sitter? Kan man åtgärda själv? Går det att rycka någon säkring så att larmet är bortkopplat, var sitter isåfall den?
H. Stefan
Användarvisningsbild
av Gizz
Har för mig att det finns någon instruktion här på forumet hur man byter den. Den sitter i höger framskärm om jag inte minns helt galet. Jag lämnade in min bil för felsökning och därefter byte av siren. Kostade 2500:- tror jag. Det går ja att låsa bilen med nyckel bara för att slippa att larmet går igång. Om man kan slita en säkring vet jag inte. Sök här på forumet så finns det en del trådar behandlar ärendet.

Jag hade testat med en annan WG-klocka. Kan hä[…]

Okej! Är hjullagret kass brukar det föra[…]

Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]