Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hman
Jaha då var det dags att serva mitt vrålåk för första gången. Lite tips önskas innan jag ruinerar mig hos närmsta Bilia

-Ungefär vad kan jag räkna med för kostnad? Den är servad två ggr ( vid typ 2000 och 3500mil )
-Vart ska jag vända mig för att inte bli lurad?
-Måste jag hålla mig till Bilia för att kunna ha
av hman
Någon?

Jag har provat sökfunktionen men inte blivit klokare

jag söker en verkstad som är billig, pålitlig osv men inte såpass suspekt att det blir konstiga stämplar i serviceboken och garantireparationer o.likn brinner inne... ?:-/
av hman
Upp igen. Jag har inte kommit loss och fixat den där servicen ännu...

Jag ska tydligen göra underhållsservice och intervalltillägg 1 ( = 6000milaservice). Jag har fått priser på allt från 5700kr (Bilia Täby) och "2500-3000kr beroende på material" (Bergshamra Bil och Motor på OKQ8, Bergshamra). Valet känns ganska solklart men man blir ju orolig för att missa Volvo-Assistans, eventuella goodwill garantier och liknande. Nån som har några synpunkter?

Nån som kan ge mig
ja du kommer inte få några garanti jobb gjorda, likaså åtgärder som volvo tagit fram som ska göras..så om de var jag som ägde din bil skulle jag serva den dom första åren på en volvohandlare..just för att itne missa något.
Jag köpte min V70 2,5T AWD på Bilia (Segeltorp) och servar den även där, jag tycker det känns tryggt att ha garantierna i behåll + att jag är väldigt nöjd med deras arbete, mottagande och service ink ett mycket väl utfört "good will" jobb.
Volvo assistans ryker, det är ett faktum !
Good will är j nått en lojal kund får. tolka tritt.

dom billigasre priserna, har du fått nån spec på vad dom byter & vilka saker som kollas? (6000 mila är ju lite mer på än den vanliga!)

sen så har jag bara dålig erfarenheter av Q8:s oljor, så den bör undvikas.
ska du komma undan billigara så bruka det vara bättre att åka en bit utanför storstan, men fortfarande hålla sig till märkesverkstan.
av 9070
Har bara ett tips, dock vet jag ej vad det kostar. http://www.upplandsmotor.se/Upplands-Motor/Akalla/
Riktigt bra mottagande, riktigt rent och snyggt, du kan titta på då bilen får sin service, du kan ställa frågor till service teknikern. Lämnade in min V70N -04 på 12000mila service och var riktigt nöjd med allt. + att bilen blir tvättad (om man vill!!) i deras super moderna tvätt.
Laddbox

Ja, jag skulle vilja säga det.

VOC Service

Byte batteri och uppdatering programvara utfö[…]

Nu har jag lyckats hålla igång bilen i[…]

"Limp home mode" ?

Du skriver det en D3 men finns inte ADM på […]