Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av femansväxel
hejsan alla. jag köpte en felkodsläsare på biltema. ja ni vet den gula om ni sett den. skulle testa den på min volvo s70 en 2000 års modell. fick en fel kod. (P1670) men det är bara det att när jag skriver in koden på datan i programet som följde med felkodsläsaren så hittade han inte koden. någon som vet varför? och är det nån som vet vad den koden betyder?
koden står ju i själva obd-II läsaren men programet hittar inte koden så jag får en förklaring på vad det är? hoppas ni fattar vad jag mennar.
ha det gött alla.
av *pettson*
femansväxel skrev:hejsan alla. jag köpte en felkodsläsare på biltema. ja ni vet den gula om ni sett den. skulle testa den på min volvo s70 en 2000 års modell. fick en fel kod. (P1670) men det är bara det att när jag skriver in koden på datan i programet som följde med felkodsläsaren så hittade han inte koden. någon som vet varför? och är det nån som vet vad den koden betyder?
koden står ju i själva obd-II läsaren men programet hittar inte koden så jag får en förklaring på vad det är? hoppas ni fattar vad jag mennar.
ha det gött alla.
Efter 30 sekunders googlande fann jag: P1670 - Intermittent Fault Unidentifiable By Any Other Specific DTC

Med andra ord felkodsläsaren har hittat ett intermittent fel som den inte kan identifiera. Flera olika har svarat olika om volvo. Alltifrån antennringen vid tändlåset till altitudmätaren.
244 - Bälte bak

När min äldre dotter fick sitt körk[…]

hejsan jag funderar på att skaffa en ny xc60[…]

Du säger att du kör Tesla men samtidig[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ok tack för hjälpen så här l&[…]