Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hasseprasse
finns det någon som vet hur en aggregatrem ska sitta på rätt sätt i en 855 turbo -94.just nu så är både min gamla rem och den nya för lång.hmm?har fått hjärnsläpp för tillfället..
av hasseprasse
ok tackar för hjälpen.som det ser ut nu så ligger remmen rätt efter din ritning.men det måste vara något annat som är fel för remmen är fortfarande för lång.får riva ner servon spännrullen o generatorn igen för 3:e gången.finns inte så många hål där skruvarna ska i ju.ler
Användarvisningsbild
av Nexus
nej inte min ritning. :!: Det är forumets "husmekanikers" super sida :D
Du kan väcka *pettson* mitt i natten och han kan rabbla allt om 850 med nattmössan på :mrgreen:
av hasseprasse
ok jag e inte så hemma i dessa sidor så jag ska glo igenom under hösten sen som kommer för att ta del av så mycket som möjligt.tack så länge för tipset.kollar runt på din sida oxå.. :D
Användarvisningsbild
av Sparkz
Vad heter remmen? Borde vara 9186325, och då ska det vara som på högra bilden. Från början var alla som på den vänstra, men det blev för dålig anliggnig på generatorn så man bytte till en längre rem och ändrade dragningen.
Antar att du har AC, annars blir det helt annat...

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]