Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sarasbil
hej! behöver hjälp tips och råd..lämnade in min bil förra veckan pga ett knackande, dunkande ljud i höger sida när man svänger till vänster eller kör i högre hastighet. han bytte en axel av nåt slag och det gick på 3500:- men...bilen låter fortfarande likadant. vad kan detta vara? har inte råd att chansa fler gånger..det är en 850 -95:a. mvh sara
Användarvisningsbild
av kebabpizza
Om ljudet fortfarande är kvar har inte verkstaden gjort sitt jobb! Du lämnade in din bil för att få bort ett oljud, inte för att de skulle byta en drivaxel/drivknut. Reklamera!
av sarasbil
ja precis så tyckte jag med. helt sjukt ju. han hade inte ens provkört efteråt, bara ringde o sa att den va färdig.. och ljudet var fortfarande kvar ..men grejen är att det var min sambo som rekommenderade honom för han känner honom väl..och träffar honom rätt ofta.. så nu känns allt bara helt rötet.men egentligen skulle man ju gjort det. får väl byta till en märkesverkstad kanske..? suck..
av *pettson*
kebabpizza skrev:Om ljudet fortfarande är kvar har inte verkstaden gjort sitt jobb! Du lämnade in din bil för att få bort ett oljud, inte för att de skulle byta en drivaxel/drivknut. Reklamera!
Dom har säkerligen gjort rätt jobb. MEN på fel sida..
av sarasbil
tror du? vilken sida skulle bytas mest troligt? det lät från höger sida när man svänger vänster. är det nån fara att köra med det eller är det byte på andra sidan med som gäller?
av *pettson*
sarasbil skrev:tror du? vilken sida skulle bytas mest troligt? det lät från höger sida när man svänger vänster. är det nån fara att köra med det eller är det byte på andra sidan med som gäller?
Jag ska vara väldigt logisk nu. OM man bytt på en sida och ljudet kvarstår så är det ju på andra sidan problemet ligger? :-)-)
Trasslet som en del tyvärr har i sina verkstäder och på alla företag som finns i världen är VAD ÄR HÖGER och VAD ÄR VÄNSTER. För det blir ju olika om du står bakom eller framför bilen. Det är därför man säger förar och passagerarsida i verkstadsvärlden. Och det är tro det eller ej därför man ritar med spritpenna på patienterna på sjukhuset medans dom är vakna innan operation. :-)-)

1975-1984 Volvo 242 244 245 DL Det var ju det ja[…]

Foringer / Bussinger V90 CC

220' km. 2017. Luft bak og aktive støtdempe[…]

AC problem V70 2016 D3

Jag har ingen möjlighet att kunna läsa a[…]

Har du en bild på dina fälgar?