Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej alla.

Kör en V70 00 Classic med 2.4l 140hk som ha rullat 13300mil
En full servad problemfri bil.

Som vanligt skulle jag i väg till jobbet i morse, men det tyckte inte bilen, den startar inte.
Den startar, men dör direkt.
Försöker på nytt, men samma sak.
Testar med och ge lite gas, men inget händer förutom att det luktar bensin, sur?

Så snälla, det är inte det att jag vill, men jag måste på jobbet nu, några tips?

Mvh
Ståle
av *pettson*
SweSA skrev:Hej alla.

Kör en V70 00 Classic med 2.4l 140hk som ha rullat 13300mil
En full servad problemfri bil.

Som vanligt skulle jag i väg till jobbet i morse, men det tyckte inte bilen, den startar inte.
Den startar, men dör direkt.
Försöker på nytt, men samma sak.
Testar med och ge lite gas, men inget händer förutom att det luktar bensin, sur?

Så snälla, det är inte det att jag vill, men jag måste på jobbet nu, några tips?

Mvh
Ståle
använd andra startnyckeln och prova med. Det är din startspärr som bråkar med dej. (kan iof vara antennringen)
Jag har haft samma problem med min V70 xc-99. Fick ett tips att jag skulle låsa/låsa upp bilen några gånger medf järren och sedan provstarta. Jag gjorde det och vips så startade den. Felet återkom igen några dar senare men sedan jag gjort rent och fixat batterianslutningen så har det fungerat.

Bengan
Låter sjukt likt felet vi hade på en Volvo dock 940...För oss var felet så simpelt som dålig jord i motorrummet...svärfarsan skruva loss jordkabel o gjorde rent o skruva dit igen o felet kom aldrig tillbaka...
Behöver ju inte va det såklart, man är ju baa hobbykunnig :wink:

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]