- ons 04 jun 2008, 20:43
#196998
Jag hittade ett tips på hur man skulle justera in vacumklockan på insugsröret till en 20V 850 så att den gick lätt.
Och jag måste säga att min kärra är trögare än väntat, hade en Audi 100 2,3L från -88
som kändes bra mycket piggare.
Nåväl, jobbet verkade enkelt och glad i hågen gav jag mig på jobbet idag...
Dessvärre visade det sig att jag hittade inte något spjäll i mitt insugsrör!!!??? ?:-/
Har inte alla 20 ventilers 850 ett sådant, eller har jag blivit blåst?
Kanske min årsmodell har en annan lösning än olika längder för luften att färdas vid olika varvtal?
Min bil är en -97:as 855 GLT
Jag tartacksamt del av er samlade kunskap.
/Anders
Och jag måste säga att min kärra är trögare än väntat, hade en Audi 100 2,3L från -88
som kändes bra mycket piggare.
Nåväl, jobbet verkade enkelt och glad i hågen gav jag mig på jobbet idag...
Dessvärre visade det sig att jag hittade inte något spjäll i mitt insugsrör!!!??? ?:-/
Har inte alla 20 ventilers 850 ett sådant, eller har jag blivit blåst?
Kanske min årsmodell har en annan lösning än olika längder för luften att färdas vid olika varvtal?
Min bil är en -97:as 855 GLT
Jag tartacksamt del av er samlade kunskap.
/Anders