Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Billy
Ser riktigt fin ut! 2,4T är en riktigt bra motor i V70 då den är mycket lättkörd tack vare sin lågtrycksturbo. Framstolarna är ju underbara och priset är helt okej. Det enda du bör vara uppmärksam över är att verkligen kolla så automatlådan fungerar som den ska. Provkör bilen både när den är kall och varm. Annars ser den toppen ut, Ocean race färgen är ju riktigt läcker. Sen skall du givetvis också vara uppmärksam på allt det gamla vanliga som gäller S60/V70/S80, lyssna efter klonk eller skrammel från hjulhusen, de flesta av dessa årsmodeller gnekar och gnisslar ganska duktigt i inredningen men det finns bättre och sämre exemplar. Kolla givetvis så bilen är servad enligt plan och i och med automatlådan bör du kolla noga om något arbete gjorts på den tidigare för om den visat tendenser till problem skulle jag akta mig. Fråga också om bilen varit chippad, turbomotorerna kan vara väldigt trimmade, åtminstonde är avgassystemet bytt ser det ut som. Inget emot chiptrimning men vill man få automatlådan att hålla tycker åtminstonde inte jag att det är att föredra. Personligen skulle jag be om att säljaren tecknar Blockets begagnatförsäkring om jag skulle köpa av privatperson. En bra trygghet för dig som inte kostar säljaren många kronor som dessutom är mycket förtroendeingivande.
Användarvisningsbild
av WannabeeGBG
Köp. Den ser jättefin ut. Sådan funderade jag på innan jag bestämmde mig för en sport istället.
Men den färgen är ju bara för mysig. Så köp denna så att vi kan byta fälgar sen. Älskar Sentinel-modellen.
av Grisskytt
Pratade med säljaren idag. Ver ett par som skulle komma imon och köpa bilen. Troligtvis... Vi får se. Skulle ringa imon eftermiddag igen.
WannabeeGBG skrev:Köp. Den ser jättefin ut. Sådan funderade jag på innan jag bestämmde mig för en sport istället.
Men den färgen är ju bara för mysig. Så köp denna så att vi kan byta fälgar sen. Älskar Sentinel-modellen.
Ja den färgen är sjukt snygg! Lite därför jag ville ha just den bilen... :cry:
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Grisskytt skrev:Pratade med säljaren idag. Ver ett par som skulle komma imon och köpa bilen. Troligtvis... Vi får se. Skulle ringa imon eftermiddag igen.
WannabeeGBG skrev:Köp. Den ser jättefin ut. Sådan funderade jag på innan jag bestämmde mig för en sport istället.
Säg att du kommer och köper bilen före de kommer! :mrgreen:

/Kalle
av Grisskytt
~Kalle~ skrev:
Grisskytt skrev:Pratade med säljaren idag. Ver ett par som skulle komma imon och köpa bilen. Troligtvis... Vi får se. Skulle ringa imon eftermiddag igen.
Säg att du kommer och köper bilen före de kommer! :mrgreen:

/Kalle
Ja det hade varit just snyggt!!! :-O) Å bjudit 5 k över!
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Klart du ska ha en V70 ! :)
Spelar mindre roll om du missar just denna bil eftersom det finns ett stort utbud av begagnade V70.
Väljer du en automat (klart du ska ha en automat så du slipper sitta & vispa & trampa frenetiskt :D :D ) så skulle jag rekommendera dig till att (oavsett vad som står i serviceboken) kolla hur auto oljan ser ut & låta din mek göra ett byte av olja om det behövs (serviceböcker är överreklamerade iom att de är alldeles för lätta att manipulera & så även mätare med för den delen).

Lycka till med ditt sökande & glöm inte att posta bild på ditt nyförvärv!
Användarvisningsbild
av WannabeeGBG
Det kommer fler. Men vad jag sett så finns (eller fanns när jag letade) det en del Ocean Race till salu till mycket bra priser.
Kan du inte tänka dig en vanlig Jubileum -02 då? Eller varför inte en Sport -04 (mycket fina bilar)?
av Grisskytt
WannabeeGBG skrev:Jubileum i östergötland

Lägg märke till att om du tittar på sport så kolla att den har de silvriga railsen och listerna, annars ljuger försäljaren.
Fy tjyvens vilken snygg bil! Den stora frågan är ju VARFÖR har jag inte köpt volvo tidigare....
Självklart kommer det läggas upp bilder när bilen är inköpt. Blir till å se vad försäkringsbolaget säger om min krockade bil. Skulle väl kika på den imon :| .
Senast redigerad av 1 Grisskytt, redigerad totalt 0 gånger.
Anliggande frambroms 740

Är det dessa glidbultar jag har? https://vp[…]

Såhär ser dom ut. Däcken är s[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Det ser ut så, jag hittade på Skandix […]

Udda specade bilar

En S60 T5 AWD MY21 med R-Design-exteriör och[…]