- ons 16 apr 2008, 00:13
Ser riktigt fin ut! 2,4T är en riktigt bra motor i V70 då den är mycket lättkörd tack vare sin lågtrycksturbo. Framstolarna är ju underbara och priset är helt okej. Det enda du bör vara uppmärksam över är att verkligen kolla så automatlådan fungerar som den ska. Provkör bilen både när den är kall och varm. Annars ser den toppen ut, Ocean race färgen är ju riktigt läcker. Sen skall du givetvis också vara uppmärksam på allt det gamla vanliga som gäller S60/V70/S80, lyssna efter klonk eller skrammel från hjulhusen, de flesta av dessa årsmodeller gnekar och gnisslar ganska duktigt i inredningen men det finns bättre och sämre exemplar. Kolla givetvis så bilen är servad enligt plan och i och med automatlådan bör du kolla noga om något arbete gjorts på den tidigare för om den visat tendenser till problem skulle jag akta mig. Fråga också om bilen varit chippad, turbomotorerna kan vara väldigt trimmade, åtminstonde är avgassystemet bytt ser det ut som. Inget emot chiptrimning men vill man få automatlådan att hålla tycker åtminstonde inte jag att det är att föredra. Personligen skulle jag be om att säljaren tecknar Blockets begagnatförsäkring om jag skulle köpa av privatperson. En bra trygghet för dig som inte kostar säljaren många kronor som dessutom är mycket förtroendeingivande.