Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Efter att ha bytt databox till abs verkade allt va frid och fröjd. (se tidigare tråd) Men efter någon vecka så tändes lampan igen, dan innan besiktningen. :x Var dock släckt bes. dagen :D , för att återigen tändas dagen efter :( . Bra timing iofs, men eftersom den tänder och släcker sig som den vill (felkod 3.2.1 dålig signal v. framhjul) så måste jag ju mäta upp motstånd och spänning från givarna. Frågan är nu vilka stift de olika hjulen ligger på i kontakten till databoxen? Efter som detta är en 92:a så stämmer ej stiften med beskrivningen i en tidigare tråd på denna sida.
Ytterligare en anledning till att kolla efter dålig kontakt och signal ifrån givarna är att abs går in då jag bromsar vid krypkörning samt att den gärna gör självkontroll flera gånger i rad. Självkontrollen är en perfekt imitation av en slagborrmaskin och varar i 5 - 6 sekunder, folk vänder sig om på gatan och stirrar förstummade. :oops:
Lugn bara, jag fixar det med!
Bild
Nu har jag inte koll på vilken tidigare tråd du menar, men att det reglerar när du kör låter som sprucket tandhjul.
Har exakt samma fel på min gl 96. Har bytt givare fram, gjort rent kranshjulen samt bytt tändningslåset men ingenting tycks hjälpa, ett lustigt fenomen är att under den kalla årstiden tycks problemet försvinna men nu när värmen kommer så blinkar abs lampan helt vilt
Sport chassi

Hej alla Jag har en v70 momentum med sport chassi[…]

Laga rost Göteborg?

Akram Bil vid gamla Siba lagade min sådan […]

Laddbox

Vi körde på en PhaseBox med spiralkabel[…]

Överhettad motor, grundorsak?

Hur vet du att den är överhettad?? Upp t[…]