Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DrEvilBoy
Nästa samma problem här... min sitter löst nertill på ena sidan. Vad skall man använda för att "klistra" fast listen igen?
Användarvisningsbild
av kenlav
Åk förbi någon Bilglasmästare så kanske du kan få hjälp för en billig penning eller om inte i alla fall några bra tips på vad man skall använda.
av *pettson*
DrEvilBoy skrev:Nästa samma problem här... min sitter löst nertill på ena sidan. Vad skall man använda för att "klistra" fast listen igen?
Sitter plastclips under. Passera volvo och inhandla. Kostar runt 20 spänn.. Kläm dit plastbiten och slå ned listen igen så är det klart.
Användarvisningsbild
av coldhand
Mm, problemet är med min list är att den är trasig, uppsliten och flagnar.. kan man köpa nya lister eller nåt?
av *pettson*
coldhand skrev:Mm, problemet är med min list är att den är trasig, uppsliten och flagnar.. kan man köpa nya lister eller nåt?
Visst kan man det men dom kostar flis. En annan variant (om man har rails på sin kombi) är att helt enkelt köpa listerna från en sedan på skroten (dom får man för ett par hundralappar) Sen demonterar du din list hemma och kapar denna i rätt längd och återmonterar.
av DrEvilBoy
*pettson* skrev:
DrEvilBoy skrev:Nästa samma problem här... min sitter löst nertill på ena sidan. Vad skall man använda för att "klistra" fast listen igen?
Sitter plastclips under. Passera volvo och inhandla. Kostar runt 20 spänn.. Kläm dit plastbiten och slå ned listen igen så är det klart.

Tack... så simpelt och billigt. (W)

En annan fråga när det gäller lister. listerna som sitter på bakluckan ovanför rutan och under rutan (V70) har släppt i kanterna..... är det något som limmas på när man byter ruta eller är det något som man kan dra bort för hand och sätta på nya?
Användarvisningsbild
av coldhand
*pettson* skrev:
coldhand skrev:Mm, problemet är med min list är att den är trasig, uppsliten och flagnar.. kan man köpa nya lister eller nåt?
Visst kan man det men dom kostar flis. En annan variant (om man har rails på sin kombi) är att helt enkelt köpa listerna från en sedan på skroten (dom får man för ett par hundralappar) Sen demonterar du din list hemma och kapar denna i rätt längd och återmonterar.
Jo, har rails också iofs.. Kan ju kolla bildemonteringen om det finns lister som ser vettiga ut på nån 850/855 där :) tack för tipset
Användarvisningsbild
av Sparkz
DrEvilBoy skrev:En annan fråga när det gäller lister. listerna som sitter på bakluckan ovanför rutan och under rutan (V70) har släppt i kanterna..... är det något som limmas på när man byter ruta eller är det något som man kan dra bort för hand och sätta på nya?
Den under rutan har jag bytt iaf. Den ska egentligen sitta på rutan när man limmar dit den, men det går att trycka dit den. Men man får skrapa bort en del av det gamla limmet för att få upp den ordentligt. Jag värmde spetsen på en kniv och bockade den 90º, då gick det rätt bra. Jag la en sträng limma-täta av nån sort i botten på listen så den sitter fast.

Det går med dubbla skruvstäd rätt […]

startsperre

Fant ut Disse Paramette.

Men läsaren visar ju massa felkoder,vilka &au[…]

Visa din semesterbil(d)

Fin dag på sjön idag. Nästan tre v[…]