Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Är det verkligen så att bara för att "grejen" fått sig ett nytt utseende, att den då automatiskt blir vackrare och bättre :?:

Man kostar på och byter grejor i jakt på den senaste utgåvan, för den är alltid vackrast......eller är den alltid det?
Eller gör man detta endast för att få fordonet att framstå nyare än vad det egentligen är.
Den lilla skara av människor som isådana fall lägger märke till detta, ser även ganska omgående att det rör sig om ett uppgraderat fordon.

Nya framlyktan V70N påminner mig om dom dubbla "amerikalyktorna" som satt på diverse bilar, även på Volvo.
Och tilltalar mig faktiskt inte utseendemässigt pga detta.
Gillar faktisk mina gamla lyktor med orange lampa, silverfärgade lampan gjorde fronten "kall", då även bilen är silverfärgad.
Ett par lysdioder och det faktum att man även ser kanten på glödlampssockeln rättfärdigar till bakljusutgifter.
Jänkarna svor över att dom inte fick ett vettigt halvljus som vi europe'er, utan blev påtvingade dubbla US-lyktor som sög fullständigt.
Vi sätter dit US-blink, dom EU-blink.
Nya logon, mittkonsollen, spaceball, backspeglar, blinkersspakar, ja listan kan göras hur lång som helst.

Fördömmer inte uppgraderingar, inte alls - men visst är det lite lustigt hur resonemanget går.
Kommentarer och åsikter på detta "tänk" :-)-)
Jag tycker du har helt rätt i mångt och mycket, nyare är långt ifrån alltid snyggare. Men var och en får ju göra som dom vill..
Tycker t.ex att spaceballen är så ful att jag bytt den mot den vanliga om jag haft en...

/Thomas
Mycket ligger väl i att man vill "förnya" sig, eller kanske snarare "förändra", eller vara annorlunda, speciell, sticka ut... Allt som är "nytt" är ju "spännande", om ni förstår vad jag menar.

Håller helt med dig Ronkeroo att allt nytt är inte till det bättre, men det är ju nytt...
Jag håller med grammses signatur...

Först handlas det spoiler och fälgar och fan allt, sen är det dyrt att byta olja. Men oljan syns ju inte är klart...
Ofta ger det ett nyare/modernare utseende, och det prioriteras omedvetet över snyggheten. Folk reflekterar inte riktigt över om det är snyggare eller inte, utan köper det för att det är nyare och ger bilen ett modernare utseende.

Så tror jag. ;)
Själv väljer jag byta och montera vissa detaljer för jag Personlingen tycker det är snyggare och för att bilen är mitt största intresse. Har man ej ekonomiska tillgångar för köpa nya bilar år efter år så får ma göra det lilla för att sätta piff på den gammla bilen.
Skilja sig lite från alla andra dussin V70 som ser lika dana ut ;-//
Senast redigerad av 2 Nexus, redigerad totalt 0 gång.
Jag håller med om att smaken är som baken. Nyhetens behag tror jag.

Själv så är jag mer mån om det mekaniska än utseendet. Mycket noga med alla oljor och vätskor i min XC70. Jag har faktiskt inte gjort en enda ansiktslyftning framåt i tiden på mina sénaste bilar.

Men däremot så är jag noga med putsen på bilen. Gillar när den blänker :D

Igår fick det bli byte av spolarna på […]

Limp home ger garanterat felkod. Den beror på[…]

Cupefläkten.

Tänkte om det kunde ha något med det […]

Hej! Vilken olja är det till bakaxeln på[…]