Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har en 850 2,5s 10V -96 20000mil (fullservad) som smårycker (microdör) ibland vid återgas samt är "trög" på gasen. Kan det vara LMM eller spjällägesgivaren som är slitna/ trasiga? Kan dessa "degenereras" eller går dom bara sönder och slutar fungera helt då? Vad skall jag prova att byta? Tacksam för svar.
av *pettson*
P1800rules skrev:Har en 850 2,5s 10V -96 20000mil (fullservad) som smårycker (microdör) ibland vid återgas samt är "trög" på gasen. Kan det vara LMM eller spjällägesgivaren som är slitna/ trasiga? Kan dessa "degenereras" eller går dom bara sönder och slutar fungera helt då? Vad skall jag prova att byta? Tacksam för svar.
Kika istället på att alla vacumslangar som finns är hela och fina. Kontrollera även tänddelarnas skick.
P1800rules skrev:Vad skall jag prova att byta?
Inget, du ska felsöka!

Tändkablarna brukar oftast ge sig nere i brunnarna, så gnistan slår ut i sidan. Oftast ser man bara en liten svart prick i det blå. Det här är extremt, måste ha gått rätt länge sen det började smårycka...
Bild

Har en liten fundering på relät till bränslepumpen, men är problemet tydligt kopplat till gaspådrag ska du nog börja med tjuvluft och tänddelar som pettson säger.
Byta spolarmunstycke bak

kanske denna sida: https://www.ak24.se/sv/kod/oe-v[…]

Har det suttit en motor utan turbo i innan så[…]

Ok fattar då får man leva med att funk[…]

Gjorde detta innan mitt förra inlägg Fel[…]