Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pihlanker
Hej, var och kollade på en bil, som ämnet lyder en v40 2.0t -01.
Den hade gått 13k mil, extra rostskyddsbehandlad, ditec lackbehandlad 2 gånger på två senaste åren, får 12 månaders garanti som gäller på mekaniska delar så som växellåda, koppling medmera. Den har drag. Priset är 74900 med min inbytes bil som jag får 15k för som är en bmw 518i -95 med lite rost på dörrar samt bagage. Så, är bilen värd 75000? Tänk på garantin som jag får med.
Användarvisningsbild
av Fraz
Priset? 90 000:- minus din BMW = 75 000:-
Eller, 75 000:- minus din BMW = 60 000:-

Jag fattade inte vad du menade där... sorry
Men hur som så har jag sätt att priset på dessa -01or är betydligt högre när dom är fas2, gämmfört med -00or
Folk jag pratat med säger att det är fas2 man skall ha och då med volvos motor och låda som i den bilen du tittar på nu.
Vi skall sälja våran s40 2.0t -01a nu och vi ska ha 80 000:- för den. Och det är nog ungefär vad dom ligger på som privat bil.
Du får gå ut på nätet och söka på en sådan bil, så du kan jämföra lite.
av pihlanker
jag menade att jag får 15tusenkronor för min skitbil, då går priset ner till 74900 svenska kronor. Jag har tittat runt lite, får ge ca 5-10tusen kronor mera hos honom, bilhandlare dvs och jag får 12 månadera garanti sen är det extra rostskydd i hjulhus, bagagelucka medmera så det är ju ett grymt bra pris enligt mig, men ligger alltså v40 så högt i pris?
av herbe
både ja och nej hos handlare får du betala mycket men om du köper privat kan du hitta fynd bland 01orna folk som inte förstår att fas2an är värd mer =P
volvo tar runt 90-120 tusen för 01orna,
tittade på bilisa beg sida för ett litet tag sen de har två inne i stholm en för 119,000 kr
och en för 124,000 kr, med tanke på garantin så tycker iallafall jag att det du har fått värkar vara ett bra pris, men somsakt titta runt på blocket och på bilias hemsida, gämför och bedöm själv va noga med att all elektronik fungerar och att du får en bra utrustad bil,
god jakt lycka och när du hittat den rätta kommer du nog bli nöjd V40n oavsätt fas1 eller 2 är riktigt bra bilar, jag va/är jätte nöjd med dem jag har haft och har nu =)
Användarvisningsbild
av Fraz
pihlanker skrev:tack för svaret, skulle skriva papper idag tror ni inte aset till bilförsäljare sålde den till en annan.
NÄÄÄÄ FY FAN VA SKIT
Men men, du får slira runt på nätet och leta. Måste du ha en V=kombi eller funkar det med en S40?
av Robert63
pihlanker skrev:tack för svaret, skulle skriva papper idag tror ni inte aset till bilförsäljare sålde den till en annan.
Bilförsäljare säljer bilar :wink: Cash is king och så länge man inte har lagt en handpenning så kan man aldrig räkna med att en handlare håller en bil.

Men var inte ledsen, det finns hur många bilar som helst. Bästa affären tror jag du gör om du har is i magen, säljer din bil och köper privat.
av herbe
nja 2,0T har några fördelar tex ägande och soppa förbrukning, sen brukar T4na för en bra pening ha gått ganska långt tyvärr men hittar man en bra T4 är den guld värd 200 hp känns när man gasar, saknar mina 35hp extra krafter =(
V60 Hybrid - Erfarenheter

Nån som har en v60 d5 2016 hybrid som g&ar[…]

Det tackar vi för, mitt i semestern och allt.[…]

Trådlös laddning MY2026

I Volvos pressmeddelande för XC60 MY2026 fram[…]

V50 1,8l. 2005

Hej! Jag har en liten fråga: Det kommer in[…]