Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av azzo
Hej besiktade bilen i går med två fel.

1. Spindelled höger fram glapp. (Vad kan detta kosta att laga på verkstad? Svårt att göra själv?)

2. Strålkastare halvljus felaktig/bändande båda sidor (Vad beror det på? dyrt? )

Hoppas på svar Mvh Andreas
Användarvisningsbild
av Sparkz
Spindelleden är en hel länkarm, inga större problem att byta. Men du bör kolla framvagnsinställningen efteråt, iaf toe-in.

Felaktig ljusbild eller för högt inställda? Justerskruvarna brukar ramla i bitar på S/V40, en liten vinkelväxel av plast...
av azzo
Sindelleden fixat.

Men det verkar som att det är den där manuella justerskruven som är sönder i Strålkastarhuset. Man ser att det ligger en liten plast bit innanför glaset. Någon som vet vad den delen koster eller ialla fall vad den heter plus arikel nr?
Mvh Andreas
Användarvisningsbild
av #27
azzo skrev:Sindelleden fixat.

Men det verkar som att det är den där manuella justerskruven som är sönder i Strålkastarhuset. Man ser att det ligger en liten plast bit innanför glaset. Någon som vet vad den delen koster eller ialla fall vad den heter plus arikel nr?
Mvh Andreas
Årsmodell??
Användarvisningsbild
av #27
Enligt volvos info så heter dom adapter men jag skulle säga justerskruv, om du ska byta dom så byt båda (två stycken på en lyckta)..

art nr. 30623987 men de kan vara nytt nummer nu...
av azzo
Det verkar vara själva pluggen som själva reflektorn sitter fast i som är sönder? Hur får man bort strålkastar glaset lätast?
V60 Hybrid - Erfarenheter

Nån som har en v60 d5 2016 hybrid som g&ar[…]

Det tackar vi för, mitt i semestern och allt.[…]

Trådlös laddning MY2026

I Volvos pressmeddelande för XC60 MY2026 fram[…]

V50 1,8l. 2005

Hej! Jag har en liten fråga: Det kommer in[…]