Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av V40
Som topicen säger. Finns det något kupéfilter i en Volvo V40-96 2.0? Vad jag förstår så sitter det vid fötterna på passagerarsidan. Jag skruvade bort den svarta kåpan under handskfacken men hittade inget filter där iallafall. Är det någon som vet? Enligt killen på Biltema så ska det sitta ett kupéfilter även i 96:orna.

Om nu svaret är att det ej finns något kupéfilter i min årgång av V40. Var någonstans kan jag sätta filtret för att få en liknande effekt som där det ska sitta på nyare modeller? Jag antar att dom inte har gjort om hela systemet utan att dom bara har satt dit en hållare och ett filter?

Tacksam för svar

// V40
vad jag vill minnas så kom inte kupe filtret förrens 00
Jag har också för mig att det var 00 men eftersom killen på Biltema var säker på sin sak så köpte jag ett filter ändå. Men det är ingen som har en bild eller beskrivning på hur det ser ut när filtret sitter på plats? Jag är intresserad av ifall jag kan få dit filtret med en separat hållare, som till exempel går att köpa till Volvo 850.

// V40

Att sälja en bil som är problemfri, bara[…]

Hjuksprut som "äter" på f&aum[…]

Låter som glapp eller fel i givardel, byte a[…]

Testat med injection cleaner? Kompressionsprov gjo[…]