Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av VolvoXC70II
Trivs bra med min nya XC70 II 3,2, lite törstig kanske, men det har jag förstått av andra här att det får man ju ta :???:

Men jag undrar om någon drabbats av att servon ställer sig i det "trögaste" läget ibland när man startar bilen. Man kan ju välja 3 olika lägen på servon och jag har vart mellanläget. Går jag in i datorn är detta läget fortfarande valt. Stänger jag av motorn och startar den igen är problemet borta?! Verkar onödigt att behöva göra detta titt som tätt
Användarvisningsbild
av Guligan
Har du valt till aktiv styrning eller är det "standardservon"?
av VolvoXC70II
Nja, vete f-n vilken sorts servo det är, visste inte att det fanns flera :lol:

Under inställningar i datorn kan man välja rattmotstånd

låg, normal och högt. Jag har valt normal. men när servon ändrar sig till ett trögare läge, står den fortfarande i läge normal. Stänger jag av motorn
och startar den igen, ställer servon in sig rätt igen, skumt
Det känns som om datorn som styr detta kan missa och inte välja den inställning som är gjord.

Jag har råkat ut för detta 1 gång, men efter att man startat om bilen helt så var det OK igen.
Användarvisningsbild
av Bothner
Det stog en Ny S:80 på min verkstad för ett par veckor sedan och dom bytte styrservo då den gick trögt.
Start stopp

Ja,det gör den..

Förstår dig. Helt outstanding bil, den […]

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]