Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Irrblosset
Alla andra volvorävar...
Vad tror ni om den här?
http://www.blocket.se/vi/14016394.htm?ca=11_s

Var och kikade på den idag och den var verkligen mycket fin...knappt körd alls. Besiktad utan anmärkning.
Priset var ej förhandlingsbart, men det var väl ett bra pris antar jag.

Jag är bara lite skeptisk till att den gått så lite, tänk om allt går sönder när den börjar köras?

Vad tror ni?
Hjälp mig! :???:
Användarvisningsbild
av SE6M
Varför tror du att den skulle gå sönder när du börjar köra den ???
Beror ju på hur man kör i och för sig, men det tror jag inte är någon fara, även om jag inte sett bilen själv.

Har själv en gammal Saab 900 som gått dryga 8000 mil sedan december 1987 (20 år gammal), men fortfarande pålitlig !

Min andra bil S80 har gått dubbelt så långt på bara 7 år, båda är kanonbilar att köra... :-)

Lycka till med köpet !
Användarvisningsbild
av Fluffen
Det var ett mycket vettigt pris på den tycker jag så köp den så har du en slitvarg i många år.
Det verkar som du har lite beslutsångest. :wink:
Om jag var du så skulle jag inte oroa mig för att den gått så lite se det från den ljusa sidan istället. 8)
Användarvisningsbild
av _lucifer_
Köp, köp, köp... annars gör jag det ;)
Användarvisningsbild
av Fluffen
Om jag inte haft 3 bilar redan så hade jag också köpt den, lite långt för mig att åka dock. :D
av Sevak
Jag skulle lägga på 30 tusen o köpa en s80 eller s60 som gått så lite. Om du är ute efter en kombi skulle jag ta en v70.
Användarvisningsbild
av Irrblosset
Ni har rätt...
Provkörningen gick jättebra och säljarna känns seriösa. Dotter och en gammal tant som säljer den pga att hennes man gått bort hastigt i juni. (På min födelsedag av alla dagar! Omen? ;-) )

Jag skulle ha köpt den idag.
Men när vi skulle göra upp affären och ses utanför banken, så var banken stängd. Naturligtvis för att det är dag innan allhelgona så stängde den 13.00.
Jobbigt läge.
Helt plötsligt kändes detta som ett dåligt omen i stället. Kanske inte var menat att jag skulle ha den iallafall???
Ja, guuud ja...jag har beslutsångest som en gnu. Vet varken ut eller in.

Tack för allt underbart stöd, till en förvirrad tjej!
Användarvisningsbild
av Irrblosset
SE6M skrev:Varför tror du att den skulle gå sönder när du börjar köra den ???
Beror ju på hur man kör i och för sig, men det tror jag inte är någon fara, även om jag inte sett bilen själv.

Har själv en gammal Saab 900 som gått dryga 8000 mil sedan december 1987 (20 år gammal), men fortfarande pålitlig !

Min andra bil S80 har gått dubbelt så långt på bara 7 år, båda är kanonbilar att köra... :-)

Lycka till med köpet !

Jag fick bara för mig att bilar som stått mycket, kleggar igen på många sätt. När dom sedan börjar köras så rasar typ allt... men det kanske bara är i min fantasi.

Dom skulle hålla den till på måndag åt mig iallafall.
Användarvisningsbild
av Fluffen
Marsch in på banken på måndag då. :lol:

Tror du missförstår mig. Jag slår[…]

Kylvätska till 740 b230f

Jag plockade den nedre kylarslangen samt den ö[…]

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har xc60 MY26 kylt handsfack?

Xc60 My26 T6 230v laddare

Det laddas automatiskt.