Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av totfof
La ut bilen till försäljning på Blocket igårkväll, en Octavia Kombi RS (och om ni undrar vad jag gör på det här forumet så kan jag berätta att jag är i startgroparna till att köpa en V70 2.4D -06). Men idag har jag börjat fundera på om man ska lägga ut bilen på fler sajter och vilka de isåfall skulle vara.

Så, vad tycker ni andra? Innebär Blocket tillräckligt stor exponering eller ska man satsa på att annonsera på andra sajter? Kom gärna med tips på välbesökta bilsäljarsajter!
Användarvisningsbild
av Brainy
http://www.bytbil.com brukar jag kika mycket på.

Men nog är blocket stort alltid.

Har du någon länk till annonsen?

mvh
Anders
av totfof
Länk kommer som på beställning. Ska även ta och kika på BytBil. Man vikll ju synas så väl som möjligt :D

http://www.blocket.se/vi/13872170.htm

Ska f.ö åka och provköra en V70 imorn (om handlarn hittar nycklarna dvs :lol: ). Nästan så man ser fram mot måndagen.

*edit* Notera att skyltarna är synliga :wink:
av totfof
Hepp!

Saxxat från BytBil.com
bytbil.com arbetar endast med företag inom motorbranschen, privatpersoner kan alltså inte lägga ut sina objekt hos oss. På bytbil.com presenteras ca 80 000 bilar, transportbilar, husvagnar, husbilar och mc från fler än 2 200 säljställen och sajten uppdateras med ca 1000 försäljningsobjekt varje dag. bytbil.com har fler än 650 000 besökare* som tillsammans gör över 1.6 miljoner besök* per månad. Detta gör bytbil.com till Sveriges största motorsajt!
Där sket sig den tanken då :D
Användarvisningsbild
av Phantom
När jag sålt bilar så har jag annonserat på i stort setta samtliga något vettiga bilsajter...men aldrig har bilen blivit såld på någon annan sajt än blocket.se Så senaste gångerna har jag endast annonserat på blocket vilket jag tycker funkat bra. Annars kan du även testa traderamotor som många andra gör.
Användarvisningsbild
av Brainy
totfof skrev:Hepp!

Saxxat från BytBil.com
bytbil.com arbetar endast med företag inom motorbranschen, privatpersoner kan alltså inte lägga ut sina objekt hos oss. På bytbil.com presenteras ca 80 000 bilar, transportbilar, husvagnar, husbilar och mc från fler än 2 200 säljställen och sajten uppdateras med ca 1000 försäljningsobjekt varje dag. bytbil.com har fler än 650 000 besökare* som tillsammans gör över 1.6 miljoner besök* per månad. Detta gör bytbil.com till Sveriges största motorsajt!
Där sket sig den tanken då :D
äsch då :( sorry för felaktigt tips!

Den är för gammal för att jag ska vara intresserad men den ser fin ut!

mvh
Anders
av totfof
När jag sålt bilar så har jag annonserat på i stort setta samtliga något vettiga bilsajter...men aldrig har bilen blivit såld på någon annan sajt än blocket.se Så senaste gångerna har jag endast annonserat på blocket vilket jag tycker funkat bra. Annars kan du även testa traderamotor som många andra gör.
Traderamotor alltså? Värt att kika på then!
Den är för gammal för att jag ska vara intresserad men den ser fin ut!

mvh
Anders
Tackar :D Enda anledning till att vi säljer den är att jag ska börja pendla igen och vi därför ha oss en diesel. Sen är V70 något större inuti vilket också speladein. Men man får löjligt mkt bil för de pengarna.
av totfof
Nu när jag ändå vart så omständig och skapat denna tråd, vad tycker ni om min annonstext? Sklle vara kul att få lite feedback på den. Tycker ni att den inbjuder till att ringa upp/väcker den ert intresse (om vi utgår från att ni är ute efter en liknande bil).

Hoppas moderatorerna tycker att frågan är ok. Jag är inte ute efter att sälja bilen via forumet. tror inte jag har så många intressenter på en bättre begagand skoda här :lol:

Men som sagt, vad tycker ni om själva annonsen. Ni hittar länken i 3e inlägget i den här tråden.
Användarvisningsbild
av Brainy
Personligen hade jag skeppat "dravel" som "eftersom jag är snäll..." och istället bara skrivit vad som är gjort men å andra sidan, var jag ute efter en sådan bil av den årsmodellen så skulle jag inte låta det vara någon nackdel.

Du är saklig med vad som är gjort och har till skillnad mot många andra lyckats få med vad det finns för relevant utrustning på den!

Enda frågetecknet som jag ser det är "*Komplett ifylld Servicebok i min ägo" Servade inte den förra ägaren bilen? är serviceboken i din ägo? vad? :)

Hade önskat att fler annonsörer ställde upp annonsen som du! Att jag egentligen bara har ett frågetecken när jag läst en annons är ovanligt.

mvh
Anders

Att du inte skulle få kallstarta eller dra h[…]

Oljeläckage S40 1.8F -08

Mellan motor och växellåda? Troligen p[…]

Det finns ju småfirmor som reparerar styrenh[…]

Apropå ynkligt bagage, är ID4ans 543 l […]