Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av GT-87
Ring din säljare, han har alla svar på sådana frågor. Och alla andra för den delen.
Användarvisningsbild
av lexus
Ok, tack! Har mejlat säljaren nu och hoppas på ett positivt svar. Man tycker ju att om de inte byggt bilen än så borde det väl inte vara så svårt att få ändra färg på bilen.
Användarvisningsbild
av Jon
Problemet är att när allt är definitivt planerat så är alla komponenter inne i just in time leveranser. Dvs när karossen är där den är levereras exakt det som behövs. Detta gör att om man ändrar något så behöver dessa justeras från underleverantörer och det kan försena det hela för att man får hoppa ur kön och ställa sig sist. Detta om de ens tillåter det.

Färg vet jag inte, det borde ju inte vara lika noga som stereokompnenter eller mer unika val, för alla bilar har ju en färg och så rackarns många färger finns ju inte.

Fast mig veteligen är det svårt att ändra definitivt planerad, så hoppas inte för mycket.

/j
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
lexus skrev:Ok, tack! Har mejlat säljaren nu och hoppas på ett positivt svar. Man tycker ju att om de inte byggt bilen än så borde det väl inte vara så svårt att få ändra färg på bilen.
Är den definitivt planerad är det förmodligen för sent att ändra! OM det går att ändra kan det försena bilen att par veckor....speciellt ett så stort val som färg.
Användarvisningsbild
av lexus
Enligt säljaren så trodde han att det skulle vara möjligt att ändra färg idag och kanske imorgon. Han vågade dock inget lova eftersom han inte lyckats få tag i rätt person när han ringde för att kolla. I datorn såg det dock ljust ut.

Dock blev jag tveksam i sista stund igen och behåller nog silver metallic som vi beställt. Annars är bilen jävligt snygg i vitt men det är en lite mer omständlig färg att underhålla. Vi har vitt idag och skiten etsar sig fast i den färgen på ett bedrövligt sätt. Fast det beror förmodligen på att det är en solid färg och inte på att den är just vit. Dock syns inte skiten så lätt som man kan tro på en vit bil. Sedan när säljaren sa att de solida färgerna läggs på i tre lager och metallicfärgerna i sju lager så vägde det över till silverns fördel.

Fan, det är ju svårare att välja färg än det är att välja bil för bövelen. :)
Användarvisningsbild
av Jensen
Vill inte göra dig för ledsen, men att göra någon förändring nu är helt omöjligt, man har för ett par månader sedan ändrat vissa rutiner och gjort det helt omöjligt att efter status DPF ringa till fabrik och göra några ändringar.
Detta kunde man tidigare göra om man pratade med "rätt" personer, men det är helt omöjligt idag.
Jag kan samtidigt tycka att det är rätt utav fabriken att göra så, man har ändå som kund haft ganska lång tid på sig att speca upp en bil med färger ,options mm, tyvärr så kommer ändå många kunder i sista sekund och vill göra en massa förändringar.
Användarvisningsbild
av polcirkeln
Om den skall levereras v41 kan den i praktiken vara under byggnation redan. Långt ifrån säkert att de uppdaterar status så det stämmer. I morse hoppade min classic (prel lev v41) från "definitivt planerad" till "färdigbyggd" och så fort går det knappast bygga en bil.

F ö så är ju silver metallic ett ganska säkert val. Du kommer nog inte ångra dig.
Användarvisningsbild
av lexus
Jensen skrev: Detta kunde man tidigare göra om man pratade med "rätt" personer, men det är helt omöjligt idag.
Skönt! Då slipper jag grunna på hur det skulle vara att ta en vit eller svart metallic istället för silver metallic eftersom det ändå är för sent för ändringar.
av Motörhead
Om jag får lägga in en personlig synpunkt så har du valt helt rätt färg av dessa tre. Vitt säger "företagsbil" och den är något svårare att hålla fin. Svartmetallic är den finaste av alla färger. I ungefär 10sekunder efter man har tvättat den. Sen är den dammig och skitig igen. Alla ev. stenskott och repor (som ju är oundvikliga med tiden) syns extra bra på svarta bilar.
Min gamla Scorpio var svart så jag vet. Var otroligt snygg nytvättad och i skymningsljus :D

Hej sitter och funderar på att skaffa en xc4[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ingen framgång med blinkdosan, men ja testad[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Står det 10° så ska det ställ[…]

Bromsskivor och belägg till 740

Biltema har för 219kr, 262mm: https://www.bil[…]