Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av viffer
Jag har en Volvo V70-01, bromsljuset på vingen har lossnat på höger sida och kan hänga ner lite ibland, vad kan man göra för att fixa detta, eller måste man byta bromsljuset? Var får man tag på en sån och vet nån hur mycket kostar?
av olson
Testa att skkruva fast det. Pilla bort plastbiten och skruven blir synlig
Användarvisningsbild
av Jimmy Svensson
olson skrev:Testa att skkruva fast det. Pilla bort plastbiten och skruven blir synlig
Sitter en liten plastbit i varje ända....bruka vara ett "spår" för en liten skruvmejsel att pilla bort.

Annars har jag en ny att sälja.
av viffer
Jag tror att plasten har gått sönder på höger sida, det är nog därför den hänger.. Då är man med andra ord tvungen att byta helt?

Hur mycket ska du ha för din som du har då?
Användarvisningsbild
av Jimmy Svensson
viffer skrev:Jag tror att plasten har gått sönder på höger sida, det är nog därför den hänger.. Då är man med andra ord tvungen att byta helt?

Hur mycket ska du ha för din som du har då?
ok...tråkigt....200:- vill ja ha...då ingår frakt
av viffer
Ja det var ju inte så farligt, hur ska vi göra upp den affären då?
av Falckett
Jag har haft samma fel på min V70 -01. Jag köpte plastlim och limmade ihop fästet, lät det härda över natten (skruvade fast bromsljuset på den hela sidan satte maskeringstejp istället för skruven på den lagade sidan).

Dagen efter satte jag dit en bricka på skruven innan jag drog fast den på den lagade sidan. Jag drog inte superhårt utan endast så att de låste. Den reparationen har hållit perfekt i ca två år. Efter ca ett år sprack fästet på andra sidan. Limmet låg kvar under bagegegolvet och jag gjorde motsvarande reparation igen fast på andra sidan. Det verkar hålla. Originaldelen borde hålla bättre.
installera dragkrok

ok! Vilka funktioner får man med med volvo o[…]

Min precis nya XC60 -26 Plus med Darkpaket kommer[…]

Halvljus

Halogen eller Xenon?

Välkommen ut i trafiken

AC. När ni står stilla, är kylfl&a[…]