Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jon
Hej,

Jag igen,

Någon här som har en Besafe izi kid monterad i sin V70? Fram då.

Jag har fått för mig att den är ganska hög och sen är jag lite orolig för benutrymmet med den där öglan som är där. Men den pumpas ju mot ryggstödet så då borde det ju öka med plats. Får huvudet plats med gott om luft uppåt och får benen plats?

Jag är mycket intresserad att höra vad ni har för erfarenheter, om ni har några ??? :)

Om någon har det, och dessutom har lust att ta en bild av installationen skulle jag bli överlycklig :) Men jag är glad ändå.

Min son är lätt men rätt lång, men stolen är onekligen gedigen i övrigt. Men jag har som sagt inte sett den fast monterad utan bara ditställd i en gammal v70 eller 850 t.o.m

Tack / jon
Senast redigerad av 1 Jon, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Stupid-Flanders
Hej!

Min fru jobbar med att sälja bilstolar, barnvagnar mm. Hon säger att de monterat den typen av stol i flera V70 och att det funkar jättebra. Brukar inte vara några problem med plats varken uppåt eller för benen.
Användarvisningsbild
av Jon
Ja det borde ju onekligen florera en del gnäll om den inte fungerade speciellt bra. Testvinnare och allt som den är :)

Tack för info, vidare mer är bara bra :)

/jon
Användarvisningsbild
av Jon
Iväg till ntf på måndag och testa stol.

Min son är rätt lång för att vara 3 så om någon vet hur den klarar sig längdmässigt? Med tanke på att den har ett T-godkännande på 25 kg och den då står som upp till 5 år så borde det ju inte vara problem.

En femåring borde vara rätt lång... eller?

Sonen är 1 meter i nuläget men.. ja han blir ju inte kortare. Har ingen erfarenhet sen tidigare och jag lär väl få svar på måndag när vi ska testa. Men om någon vet så är jag bara öron :)

/j
Användarvisningsbild
av Loner
Jon glöm inte att foto när du provar stolen.. :)

/L
Användarvisningsbild
av Jon
ok, ska försöka komma ihåg det.
Användarvisningsbild
av Ericsson
Våran kille på 2,5 år är bra prick en meter lång och han har nu fått flytta bak pga att han kommit farligt nära vindrutan. Ändå hade han en låg stol Maxi Cosi Mobi jämfört med hans nya Britax.
Användarvisningsbild
av Jon
Ericsson skrev:Våran kille på 2,5 år är bra prick en meter lång och han har nu fått flytta bak pga att han kommit farligt nära vindrutan. Ändå hade han en låg stol Maxi Cosi Mobi jämfört med hans nya Britax.
Det bådar ju sådär, med tanke på att den stolen är relativt hög vad jag förstått.

Jag får tyvärr inte så många försök med sonen innan han tröttnar ur helt på alla fastspänningar och losstagningar och byte av stol osv... Så vi får se om vi hittar ett bra alternativ.

Min son kanske inte är så lång för att vara 3, jag har inte sån bra koll. Han är längre än många av sina dagispolare... Men de ser inte så korta ut i alla fall. :)
Användarvisningsbild
av Ericsson
Nja, vad vet jag men våran grabb är en stor kille sin fars gener till trots ;-)

Hur som helst så kan man ju alltid sätta grabben i stolen i butiken och kolla var hjässan hamnar i stolen och sedan sätta stolen i bilen och kolla.

Med tanke på vad stolarna kostar borde ju butikspersonalen få göra slitjobbet...
av turbomart
Min tös, 3,5år och 106cm har fått flytta till baksätet i en framåtvänd stol. Det var inte att det var trångt för fötterna, utan snarare att toppen på huvudet var ovanför kanten på den gamla bakåtvända stolen och otrevligt nära vindrutan. Om man frontar så lär de röra sig i bältena, framåt - uppåt. Man spänner ju inte riktigt lika hårt som Marcus Grönholm direkt. Å sonen,7 mån, det fick bli en Volvo orig-stol med spädbarnsinsats till honom eftersom bilbältena inte räckte till Rock-A-Tot:en. Varken bak eller fram.
Elpriset

Har för en gångs skull varit en del lit[…]

Injektorer

Frågan är om man verkligen behöver[…]

Byta dörrfjäder duett 62

Har du fått dit fjädern? Hur gjorde du?