- tis 07 aug 2007, 17:04
#122231
Hej!
Tittade som sagt på en 460 nyss, behöver en andra bil och det känns som 460:n kan passa.
Dock så har jag ett par frågor...
Kollade i serviceboken lite och kamremmen var bytt vid ca 9000 mil i mitten på 2003. Efter det tar stämplarna slut dock, och den har inte körts speciellt mycket efter det, mätaren står på ca 12000 mil. Kan det bli nån sorts ras pga av detta eller? Att intervallerna förkortas? Läste Cicaros tråd http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... +volvo+460, därav frågan.
Dessutom så tyckte jag att kopplingspedalen stod bra mycket längre ut än övriga pedaler, dvs jag var tvungen att dra tillbaka min vänsterfot för att kunna trycka ner kopplingen! Normalt?
Sen hade jag uppskattat vad jag ska titta på, alltså vanliga fallgropar med denna modell.
Edit: Dessutom kanske hur mycket man ska betala? Snabbt svar uppskattas!
Tittade som sagt på en 460 nyss, behöver en andra bil och det känns som 460:n kan passa.
Dock så har jag ett par frågor...
Kollade i serviceboken lite och kamremmen var bytt vid ca 9000 mil i mitten på 2003. Efter det tar stämplarna slut dock, och den har inte körts speciellt mycket efter det, mätaren står på ca 12000 mil. Kan det bli nån sorts ras pga av detta eller? Att intervallerna förkortas? Läste Cicaros tråd http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... +volvo+460, därav frågan.
Dessutom så tyckte jag att kopplingspedalen stod bra mycket längre ut än övriga pedaler, dvs jag var tvungen att dra tillbaka min vänsterfot för att kunna trycka ner kopplingen! Normalt?
Sen hade jag uppskattat vad jag ska titta på, alltså vanliga fallgropar med denna modell.
Edit: Dessutom kanske hur mycket man ska betala? Snabbt svar uppskattas!