Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Stefan85
Stefan har kommit med klassiska frågor innan, så nu kommer en till:

Jag vill göra så jag kan styra central-låset med fjärrstyrning.
Bilen min saknar sensor helt och hållet så det är manuell öppning och låsning som gäller.

När jag frågade på en Volvo-återfösäljare så började killen snacka om
10 000-tals kronor och att riva halva bilen.

Kan man slänga in ett sådant system själv?
Vad kan ett sådant system kosta och vad behöver man igentligen?
Så fasansfullt dyrt kan det inte vara?

Aja, ha´re bra!
av mr-bear
Tjenis. Få ett larm installerat med fjärrlåsning så kopplar dom in det på centrallåset. Snabbt,billigt och smidigt :P
Användarvisningsbild
av Nexus
mr-bear skrev:Tjenis. Få ett larm installerat med fjärrlåsning så kopplar dom in det på centrallåset. Snabbt,billigt och smidigt :P
Ni skåningar kanske inte är så dumma ändå :wink: :wink: :wink:
av mr-bear
...annars har Conrad en fjärrstyrningssats. Sök hos http://www.conrad.se på RC-100 radio remote control
av Stefan85
Tackar, prise var ju bra, men undra hur mycket det kostar eller hur svårt det är att installra grunkan....?
av mr-bear
..tror inte alls det är svårt. Conrad brukar vara bra på beskrivningar plus att du behöver iinfo om ditt centrallås system. Det brukar inte vara några problem att hitta den infon i Haynes eller liknande.

Jag har själv installerat ett komplett centrallåssystem en en bil. Det tog en eftermiddag plus någon timme med finjusteringar
Användarvisningsbild
av Nexus
Stefan85 skrev:Jo, Conrad verkar vara nått,
men vad sägs om detta:

Lika billigt/dyrt som RC-100 enheten, men är ett larm också.
Visst inte något godkänt larm, men larm + fjärrstyrning?

http://www.blocket.se/vi/11249439.htm?ca=18_s
Jag hade valt ett godkänt larm då slipper du betala självrisken vid inbrott i bilen. På vissa bilar måste man eftermontera en centrallåsmotor för att få centrallåset att fungera ihop med larm.
av Stefan85
grammse skrev:Jag hade valt ett godkänt larm då slipper du betala självrisken vid inbrott i bilen. På vissa bilar måste man eftermontera en centrallåsmotor för att få centrallåset att fungera ihop med larm.
Nja, jag slipper självrisken, bara jag har ett larm, billarmet kvittar, sa damen hos Volvia..
Men jag ska tänka på det du sa om eftermontering av centrallås

Har också råkat ut för detdä[…]

Full tank i Arjeplog innan avfärd nu på[…]

Hej Kollar här finns säkert nån so[…]

Min D5 2012 fick stadigt ökande förbrukn[…]