Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av wide
Har haft lite "tjongande" vid stötdämparna ett bra tag, låter ibland inget på flera v sen börjar det igen....mest när det är blött

Men som sagt nu även knorr den sista biten vid fullt rattutslag.

Har fått för mig att det är övrefjädertallriken i plast som gett upp.

Kan det vara så?, i så fall är det nån som bytt dessa på firma som vet på ett ungeför vad det kostar att repa?...:)

Eller har vi nån mecksugen i U-a?.....
Användarvisningsbild
av adrian_vg
wide skrev:Har haft lite "tjongande" vid stötdämparna ett bra tag, låter ibland inget på flera v sen börjar det igen....mest när det är blött

Men som sagt nu även knorr den sista biten vid fullt rattutslag.

Har fått för mig att det är övrefjädertallriken i plast som gett upp.

Kan det vara så?, i så fall är det nån som bytt dessa på firma som vet på ett ungeför vad det kostar att repa?...:)

Eller har vi nån mecksugen i U-a?.....
Hade det på min S40. Visade sig att en fjäder var av fram och de hittade det på bilprovningen... Bytte ut dessa på Upplands Motor och kostade ca 2000kr/sida om jag inte minns fel hösten 2004. Jag lät byta både den trasiga och på andra sidan samtidigt för säkerhets skull.

Kolla först att det verkligen är det som är problemet! Kan vara lite svårt att se om fjädern är av eller inte. Du får spola rent ordentligt och kolla med en ficklampa. Kan hjälpa om du plockar av hjulet och snokar runt lite innan.

HTH.

Verkar som att ID.7 GTX kan få 1800kg fö[…]

Ventilationsgaller V90-18

Tack för hjälpen!

Mycket tråkigt att det överhuvudtaget h[…]

Problem med dörrlås v60

Klockrent. Exakt samma felbeskrivning som mitt pr[…]