Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Bränslepumpen på min V70 började låta riktigt illa och beställde en ny komplett armatur med givare från skruvat. Lämnade jobbet till servicekillen som alltid gjort bra jobb på mina bilar. Allt gick bra men upptäckte att bränslemätaren bara visade halv tank när jag tankat fullt. Läget på armaturen (pilen) dubbelkollades och är ok, Lossade armaturen och kontrollerade givaren och mätaren följer som den ska. Valde ändå att flytta över den gamla givaren till nya armaturen men felet är kvar när armaturen är monterad i tanken. Har även resistansmätt över armaturens kontakt där det gick och den är felfri.

Diagnosverktygen (har testat med 2 olika av senaste modellen) och felkoden indikerar fel på givaren i armaturen.
Har försökt lösa detta med uteslutningsmetoden och armaturen har varit lossad tre gånger i felsökningen, har slut på idéer om var felet kan ligga. Servicekillen har bytt flera pumpar men har aldrig varit med om något liknande.

Har även varit inne på att flytta över den den nya pumpen till den gamla armaturen och använda den igen men är osäker på slanganslutningen. Har inte velat öppna upp slangkopplingen med risk för att förstöra den.

Kommer inte vidare med det här och är tacksam för alla förslag.

Knappast när han varit och pillat där in[…]

Kamrem Vea

Relaterat: https://youtu.be/_xypatvs_Ds?si=oGXyOM[…]

Den här killen smäller på lite med[…]

Nu sitter grejerna där de skall vara (fick pa[…]