Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lennarte
Har ju kört min 745-a på etanol (E85) i många år och det har funkar bra. Men sedan (även förra sommaren) i våras är där små rckningar från och blir det felkod och den går i "nödläge". Dom 2 sista vintrarna har jag kört på bensin och det har funkat att byta mellan bränsletyp utan problem. Men sedan i våras har den inte gått riktigt och det blir felkod och småryckningar trots den har funkat vid detta gränsletryck förut. Tankade idag (56 l) 98 oktan och när jag startade motorn gick den fortfarande illa på tomgång. Efter någon sek. gick den 100 på tomgång och färden hem gick den som bara en B234F motorn kan gå (16V motorn). Får se framöver om där blir felkoder, men blev inga på väg hem. Fyllde en Jeep dunk också så nu får gräsklipparen, motorsågar, röjsåg m.m på på 98 oktan ett år eller så. 15,99 kostade 98 oktan här, en krona dyrare än E85. Förut var E85 4 kr billigare......
1215 kr :P
Volvo 30636785 turbo slang

Kolla Vparts, dom har en hel del slang. https://v[…]

Hjullager vs drivknut

Jag kan tipsa om att kolla däcken, var det l&[…]

El-fel i 940 -92a

Jag skulle säga att det inte är jät[…]

Elpriset

Det går bra nu...... Elräkningen kom id[…]