Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag köpte min S60 T5 2015 för ca. 1 år sedan. Redan vid hemfärd märkte jag att värmen inte kom upp i de grader som jag önskade (21 grader). Det blåste kallt/svalt från ventilationen fast tempmätatren visade normal temp.
Kollade motorvärmaren med en portabel elmätare och den visade 0 Watt, trasig alltså
Kontaktade bilförsäljaren och han såg till att felen blev åtgärdade på verkstan. Termostat samt motorvärme byttes ut så allt funkade därefter. Tills nu i januari...exakt samma fel. Dålig eller ingen kupevärme, motorvärmen ur funktion.
Kontaktat verkstaden och bilen ska in på kontroll i februari.
Är förbyllad. Vad kan "knäcka" motorvärmaren efter så kort tid och varför blåser det svalt från ventilationsutblåsen när motortempen visar normal temp? Antar att det är 2 separata fel, eller? Fått förslag på defekt blockpackning men bilen tar inget glykolvatten från kärlet.
Någon som har nåt förlag?
volvo i norr skrev: Idag, 18:22 .. Vad kan "knäcka" motorvärmaren efter så kort tid
viewtopic.php?f=31&t=187267&p=1623457#p1623457

Typiskt beteende om man har instängd luft är att nivån i exp-kärlet hoppar upp en bra bit om man tar av locket då motorn är halvvarm. Ta det försiktigt bara, lägg en trasa över locket och öppna långsamt
Trasig pump? Rapsolja?

När byttes termostaten? Byt den och kö[…]

Värme Cirkulation

Värmen i min bil har faktiskt inte varit rikt[…]

Laddningsfel service snarast?

Ok,tack för svar,det förklarar ju de oli[…]

Hej! Fick anmärkning på besiktningen […]