- ons 27 jun 2007, 20:23
VOLVO T5-94
Jag har precis lämnat in bilen efter ett par nätters felsökning.
Jag har gett upp.
Finns det nån som har haft dessa fel på samma gång????
1 Kylarn har sprungit läck
2 Om expansionslocket e stängt vid körning o man stannar o öppnar efter typ 10 min så e det ett övertryck i burken o kylarvätkan bara väller ut men startat man motorn så suger vattenpumpen tillbaka o det lugnar ner sig??
3 Ryker ur oljestickan ???
Det e inget vatten i oljan o hon går som den skall.Luktar inga avgaser om kylarvätskan.
Reparatören trodde på vattenpumpen så det blir kamrmesbyte plus rullar o ny pump o kylare.
E det ngn som har haft liknande problem kan ni välan slänga in en blänkare om vad det kunde va.
Tack för ett kanon forum .
Jag har letat i forumen men ej hittat ngt som liknar mitt
Trevlig sommmar :lol: :?:
Ändrade lite i topic, så man ser vad tråden handlar om. Topic ska vara relaterad till trådens innehåll.
Mvh/
Addekarlsson
Moderator
Jag har precis lämnat in bilen efter ett par nätters felsökning.
Jag har gett upp.
Finns det nån som har haft dessa fel på samma gång????
1 Kylarn har sprungit läck
2 Om expansionslocket e stängt vid körning o man stannar o öppnar efter typ 10 min så e det ett övertryck i burken o kylarvätkan bara väller ut men startat man motorn så suger vattenpumpen tillbaka o det lugnar ner sig??
3 Ryker ur oljestickan ???
Det e inget vatten i oljan o hon går som den skall.Luktar inga avgaser om kylarvätskan.
Reparatören trodde på vattenpumpen så det blir kamrmesbyte plus rullar o ny pump o kylare.
E det ngn som har haft liknande problem kan ni välan slänga in en blänkare om vad det kunde va.
Tack för ett kanon forum .
Jag har letat i forumen men ej hittat ngt som liknar mitt
Trevlig sommmar :lol: :?:
Ändrade lite i topic, så man ser vad tråden handlar om. Topic ska vara relaterad till trådens innehåll.
Mvh/
Addekarlsson
Moderator