Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vi kommer behöva ta med katten på långresa kring jul/nyår. Bilen fullpackad.

Jag har tänkt att det skulle vara bra om man kunde ordna en "hatthylla" av lite stadigare modell och avgränsa säg 40-50% av det som är uppepå till ett utrymme där jag kan ställa en kattsandlåda, vattenskål och en filt att ligga på.

Kanske någon redan gjort en liknande konstruktion? Säkert finns massor av hundburar, men då går ju hela utrymmet från golvet åt plus att man inte kommer se katten. Han är ju såpass liten att det borde funka att bara ha höjden i höjd med nederkant fönster som golv.

Har nån redan gjort nåt, lägg gärna en bild / beskrivning! Kanske finns till och med en original "hård" hatthylla att hitta på skroten? (jag har tyvärr inte ens "gardinen" som kom väl satt där original...)
När vi reste med katt för många år sen så surrade jag fast kattburen uppepå kattlådan (täckt modell). Så kom katten upp till fönsterhöjd och fick utsikt och kontakt med familjen :-)
Tror att jag satte i ett fönster i den sidan av buren (framåt i bilens färdriktning) som saknade sådant..
Men vi fick förstås stanna när katten behövde gå på toa. Vi lärde oss rätt snabbt vad ett skarpt "MAUUU" betydde. :-D

Annars tror jag både katt och familj uppskattade resorna, katter är ju nyfikna. Borta bra men hemma bäst, hon var så lycklig när vi kom hem igen
Man får börja vänja katten att ha sele och rullkoppel tidigt, undrar om det inte var en liten kaninsele vi hade i början.

Jag har svårt att tro att en bil med manue[…]

Däckdimensioner på 17 tum

Det går bra. Jag använde själv en […]

Den lösning du fått är ett standar[…]

V50 2.0d bränslepump, behöver er hjälp

Bilen gick dåligt på grund av luft i b[…]