Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej, behöver lite tips och råd. Provat sök men hittar inget som stämmer in, eller så blir de för många trådar så jag tappar bort mig 😏😂
Köpte en 245glt för grabben att träna med.

Men den startar inte, går på startgas dock.
1. Fick sagt de e bränslepumpsrelät av förra ägaren, köptes som reservdelsbil så fanns ingen anledning och ljuga.
Beställde ett relä, men hittar inte igen vart det ska sitta. Letar för fullt bakom handskfacket/torpeden, samt även kollat vid pedalerna. Hittar inte ens en kontakt utifall dom har plockat bort relät.

2. Ingen ström på säkring nr 2. vart osäker på nr nu men har för mig de va säkring nr 2. härleda till relät?
Pumpen under går i 2-3 sekunder som den ska.

3. Pumpen i tanken har dom klippt kablarna på. 3 kablar från pumpen/tanken men kabeln som kommer från ”karossen” har bara 2. provat koppla direktström men inte ett ljud från pumpen.
Osäker på vad som är plus och minus här dock.
Kablarna som kommer från ”kaross” är det inge liv i. Vart ska matningen till tankpump komma ifrån?

Fö en ganska trevlig bil om den hade varit fräsch, ac och bensinvärmare. Är elhissar som saknas 😃

Då man bara e hemma på helger så tänkte ja försöka samla på mig så mycket info som möjligt nu under veckan så kanske man kan få igång den i helgen. Bromsarna ligger på så den rullar tungt som tusan men fick in den i garaget igår så
B230e k-jet el/bränslebekymer

Hej, behöver lite tips och råd. Provat[…]

OM RYSSEN KOMMER

Ryssland ökar hastigheten i framryckningen &[…]

Hur länge I startmomentet på den 6-cyl […]

Vart hade du kabelbrott någonstans ?