Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Sonen fick nedslag på A traktorn ”otillåten ändring” av strålkastare. Den som gjorde om bilen har tydligen ändrat från Xenon till halogen. Nu verkar det ju minst sagt utmanande att hitta begagnade xenon på alla möjliga siter. ( jag har sökt mycket brett så jag behöver inga ”google” förslag. Är det ngn som har några andra förslag eller har några liggande? Känns ju orimligt att skrota för ett par lampor.
Tyvärr har nog förra ägaren gjort samma upptäckt och då istället klabbat dit halogen :-(. Försök även kolla huruvida kablagen fortarande funkar - kanske har han klippt och skarvat i dessa också... sitter all elektronik i själva strålkastaren ? (tänker så det inte saknas mer än "bara" strålkastarna..)
Har inte bilen tänt någon varningslampa pga felaktiga strålkastare ?
Jag har ingen aning, men kan det finnas några eftermarknads-xenon som passar (och som är godkända) ?
Lycka till. /M
Fina xenon-strålkastare är väl en bristvara som du märkt. Men det borde ju gå att hitta ett par mjölkiga/repiga billigt och köpa nya "glas" från vparts och byta med visst besvär. Men då kanske du måste be en skrot "hålla utkik" för dåliga strålkastare är väl inget de normalt sett tar rätt på. Det kan ju tänkas att det är mer än själva strålkastarna du behöver också.
Sedan är väl frågan om något är bortkonfigurerat i mjukvaran också.

Hej igen! Har du varit under bilen och inspekterat[…]

Hej, jag använder en autel någon bä[…]

Larmsystem

V60 cc awd 2,4 -16. När jag startar bilen s&a[…]

Service Peugeot 107 2007

Har börjat skruva isär Peugeoten lossat […]