Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pherra
Är i tagen och ska byta från xc90 D5 till T8 men undrar vad man ska kolla på och vad som skiljer my22 455hk vs my23 455hk? Gillar Sensus som är i min nuvarande bil men hur funkar google ni som har?
Hur rädd behöver man vara att batteriet ska vara ”slut” om den börjar närma sig 14-16 000mil?
Uppgraderad luftfjädring på my23?
Jag gått från sensus i vår tidigare v90 till Google i "nya" xc90:n. Lite vanesak, vissa grejer känns bättre med Google, framförallt navigeringen. Fanns dock lite andra funktioner i sensus som saknas i Google. Har också fått för mig att Googlebilarna slipper problem med nedstängt 3G-nät när det blir dags för det. Vet dock inte om det är något problem som inte kan lösas på äldre bilar.

Själv tror och hoppas jag att batteriet håller längre än runt 15000 mil, förhoppningsvis håller det rimlig kapacitet vid dubbla de milen. Men det beror säkert också på hur flitig man är med laddningen. Laddar man varje dag och i princip enbart kör på el så sliter det ju säkert mer än om man har en del långkörning och större andel fossilmil.
D24tic pump

Tjena, har en 760 d24tic som fuktar runt pumpen, s[…]

Be någon annan chippa istället åt[…]

Vid topplocksbyte/renovering så ingår […]

Xc90 T8 My22 vs My23

Jag gått från sensus i vår tidig[…]