- Igår, 11:31
#1610794
Hej!
Jag har en Volvo v60 D4 (D5204T3) där jag har en rem som kvittrat till någon gång senaste månaden.
Har hört det ca 3-4 ggr och är antingen någon sekund direkt vid start eller när jag kört en bit, stängt av en kort stund och sedan startar igen. Aldrig hört något under färd.
Hade inne bilen på service för ca 2 veckor sedan och bad dom samtidigt att byta generatorremmen då denna inte blivit bytt sedan 16000 mil, gått 27000 nu. Antog att det var denna som slirade lite. Hörde inget tills i måndags då det kvittrade till lite igen.
Sambon ska byta ac remen i helgen för att utesluta så att det inte är denna som är sliten. Finns det något han ska passa på att kolla i samband med detta? Har hört om t ex dåliga spännare/frihjul till generator men jag tycker väl att mekanikern borde märkt och påtalat detta när han bytte remmen? Kan tillägga att jag har hört kvittret med ac båda på och avstängd.
Kan man se på något sätt om t ex något lager börjar bli dåligt när han ändå är där o ”pillar”?
Jag har en Volvo v60 D4 (D5204T3) där jag har en rem som kvittrat till någon gång senaste månaden.
Har hört det ca 3-4 ggr och är antingen någon sekund direkt vid start eller när jag kört en bit, stängt av en kort stund och sedan startar igen. Aldrig hört något under färd.
Hade inne bilen på service för ca 2 veckor sedan och bad dom samtidigt att byta generatorremmen då denna inte blivit bytt sedan 16000 mil, gått 27000 nu. Antog att det var denna som slirade lite. Hörde inget tills i måndags då det kvittrade till lite igen.
Sambon ska byta ac remen i helgen för att utesluta så att det inte är denna som är sliten. Finns det något han ska passa på att kolla i samband med detta? Har hört om t ex dåliga spännare/frihjul till generator men jag tycker väl att mekanikern borde märkt och påtalat detta när han bytte remmen? Kan tillägga att jag har hört kvittret med ac båda på och avstängd.
Kan man se på något sätt om t ex något lager börjar bli dåligt när han ändå är där o ”pillar”?