- Idag, 12:07
#1609058
Hej,
Jag skall plocka ut en ny V60 T6 Nordic Edition om några veckor. Det jag är lite frågande över är inkörning av motorn. Jag kommer kunna göra i stort sett all min körning på el, men ibland kommer man ju vilja slänga i powerläget och känna på accelerationen
Vågar man göra det på en helt ny motor? I min värld vill man köra in den typ 100 mil, så att kolvringar och cylinderloppen slits in och blir "kompisar". Det kommer ju ta mig ett halvår (minst) att logga 100mil på bensinmotorn i min vardagliga körning....
Är det läge att köra på powerläget första tiden (men köra lungt) för att köra in bensinmotorn?
Jag har kört in många sporthojar genom åren och där vill man ju köra med både acceleration och decelleration (motorbroms) för att få bästa möjliga prestanda på motorn. Det är ju inte så lätt på denna Hybrid....
Nojjar på om detta, då det inte är varje dag man spenderar dryga halvmiljonen på en bil...
Hur har ni andra gjort med dessa hybrider?
Jag skall plocka ut en ny V60 T6 Nordic Edition om några veckor. Det jag är lite frågande över är inkörning av motorn. Jag kommer kunna göra i stort sett all min körning på el, men ibland kommer man ju vilja slänga i powerläget och känna på accelerationen

Vågar man göra det på en helt ny motor? I min värld vill man köra in den typ 100 mil, så att kolvringar och cylinderloppen slits in och blir "kompisar". Det kommer ju ta mig ett halvår (minst) att logga 100mil på bensinmotorn i min vardagliga körning....
Är det läge att köra på powerläget första tiden (men köra lungt) för att köra in bensinmotorn?
Jag har kört in många sporthojar genom åren och där vill man ju köra med både acceleration och decelleration (motorbroms) för att få bästa möjliga prestanda på motorn. Det är ju inte så lätt på denna Hybrid....
Nojjar på om detta, då det inte är varje dag man spenderar dryga halvmiljonen på en bil...
Hur har ni andra gjort med dessa hybrider?