Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

V70N -06

Vrider nyckel, bil startar normalt.
Varvtal pendlar mellan 600-1100. Gasar jag kommer motorn inte över 1100 rpm. Ökar sakta, 1200, 1300.

Kylfläkt går på max varvtal.

Stänger av, kylfläkt fortsätter gå på max. slår på tändning, hör hur bensinpumpen går på, av, på, av.

Startar bilen igen, samma symptom. Kan gasa upp till 1500 RPM..motorlampan tänds.

Felkodsläsaren (icarsoft cr pro) får ingen kontakt med bilen.

Rycker batteriet i 10 sekunder. Startar som vanligt utan symptom, felkodsläsaren kommunicerar som vanligt, finns inga felkoder. Kör 10+ mil och stänger av/startar lite då och då utan problem, fortfarande inte en enda felkod.

Döende dator? CEM?
av sicnarf
Du rycker bort minus i 10 sekunder???? Du ska göra det 15-30 minuter minst.
Då hinner alla datorer sova liksom. 10 sekunder räcker inte.
Testa detta också för att resetta alla datorerna.
Användarvisningsbild
av Erik Å
V70nyburjaren skrev: Idag, 01:35 ..Rycker batteriet i 10 sekunder. Startar som vanligt utan symptom, felkodsläsaren kommunicerar som vanligt, finns inga felkoder.
Aktiva felkoder försvinner när man bryter batterimatningen men lagrade ska finnas kvar. Kolla att du inte måste in i nån undermeny eller nåt på felkodsläsaren för att se lagrade..
30 minuter låter som en klar överdrift, efter en minut lär allt vara strömlöst. :-)
Det är inte så enkelt att trotteln klibbar fast pga kladd inne i spjällhuset?

..Rycker batteriet i 10 sekunder. Startar som va[…]

Jag valde till min beställda V90 T6 Recharge […]

Avgassystem till volvo 940

Vilken typ av katalysator bör jag köra m[…]

Sista hoppet att forumrävarna här kan hj[…]