Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Morsan
Hej!
Finns det någon här som kan ge mig råd? Min V70 II T5 2005 stannar under körning. Felkoden säger att bränslet inte kommer fram. Har bärgats 3 ggr efter 3 verkstadsbesök under 1 mån. Bytt bränsletrycksgivare, bränslepump, bränslefilter. Efter bärgning/avsvalning (?) går den att starta och köra in i garaget eller ta en kort tur, några km. När den stannar börjar det med att den inte svarar på gasen. Den rycker inte som vid soppatorsk. Tror nu att det är ett el-fel. Kollar CEM:en. Inga tecken på läckage genom luckan vid vindrutetorkarmotorn.
Bifogar ett foto på en av de två honkontakterna i änden på kabelhärvan. Ser ut som att det saknas något i "stifthålen" nedre raden från höger nr 3, 4, 5. Gissar att det inte har med saken att göra, eller? Kan någon vägleda mig vidare?
Bilagor
20250322_165021.jpg
20250322_165021.jpg (1.84 MiB) Visad 951 gånger
av Morsan
Du menar byta ut CEM:en? Jo, det kan man ju förstås, men den nya måste programmeras om för min bil. Den som sitter i ser ju ren och fin ut. Tänkte att någon kan ha info om ifall det ska se ut som på bilden.

Du kan inte återanvända batteriet tex i[…]

Trasig Renault Scenic

Ventiltätningar och ventiler på plats. […]

Hejsan. Jag har nog samma problem. Får sign[…]

Hej! Kul att det gick bra. Hur var det med kabla[…]