NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av tethir
Har precis köpt en v50, 2010 års modell, har high performance ljud paketet i sig, Aux och usb.
Vad är ett bra sätt att få in bluetooth i den? Finns det något sätt som gör att ratt fjärren fungerar då?
Användarvisningsbild
av tethir
Är det typ enda sättet för att få rattfjärr att funka?

Dessa mer eller mindre bara kör via aux va? en piggyback typ.
Förstår att de självklart inte kan hantera rattfjärr, men med den stora prisskillnaden kanske man får stå ut utan den funktionen.
av KalleJ
Jag har inte hittat något annat. Riktiga saker kostar, kopplas in via fiberoptik (MOST) ger CD kvalitet.
Inte jämförbart med Aliexpress för 150kr.
av vjohnj
Allt beror väl på. Är du nöjd med ljudkvaliteten i aux så kör den billiga. Har liknande i min bil och det är helt ok
Användarvisningsbild
av tethir
Ljudkvaliteten i AUX vad jag lyssnat hittills är inga problem, utan blir nog mer hur smidigt jag vill att allt ska vara.
Min förra bil, en Audi a4 b8, satte jag in en Android enhet istället för orginal displayen, så allt sköttes där.

Grom är en rätt dyr lösning, sett att det finns en som heter Mr12volt som ser ut att göra samma sak men till nästan halva priset, någon som testat den?

Usb porten i bilen, den stängde inte av sig när jag stängde av bilen, har den en timeout eller en konstant ström i sig?
skulle vara tråkigt att telefonen försöker hålla sig ansluten till en bluetooth aux adapter som sitter där även om bilen är avstängd.

Tack så mycket för hjälpen. Jag ta[…]

Björn Ferry verkar klara sig utmärkt […]

Skruva ur adaptern och kolla att den inte har f&ar[…]

En bekant kör en 1.6d med standard performanc[…]