- tis 10 sep 2024, 12:25
#1588988
Ny men läst en hel del här.
Hej. Jag bytte motor på en Volvo s60 2.4t 2001 då den gamla nöp sig fast och havererade. Så långt så bra, efter att den "nya" sattes på plats och som dessutom går som ett sweizerurverk,i princip bytte jag ut allt.
När jag skulle glad ihågen backa ut skönheten ca 5 m hördes ett jäkla knastrande ifrån bägge drivaxlarna, då körde jag den försiktigt fram till utgångsläget.(Nu något frustrerad.)
Bilen lät som en kaffemalare på bägge sidorna. Jag löfte upp bilen för att "okulärbesiktiga"den för att sedan snurra på hjulen MEN de är som fast gjutna och vägrar att röra på sig mer än ca 5 centimeter åt vardera håll. Så innan jag skall sätta igång med en djupare operation frågar jag er, vad fasen har hänt? Är det växellådan eller drivaxlarna eller vad i Belsebub fallerar?
Lite deppigt är det, och Tji fick jag för den provkörningen.
vore trevligt med lite input ifrån er sida, tacksam om ni hjälper till med er kunskapsbank.
Hej. Jag bytte motor på en Volvo s60 2.4t 2001 då den gamla nöp sig fast och havererade. Så långt så bra, efter att den "nya" sattes på plats och som dessutom går som ett sweizerurverk,i princip bytte jag ut allt.
När jag skulle glad ihågen backa ut skönheten ca 5 m hördes ett jäkla knastrande ifrån bägge drivaxlarna, då körde jag den försiktigt fram till utgångsläget.(Nu något frustrerad.)
Bilen lät som en kaffemalare på bägge sidorna. Jag löfte upp bilen för att "okulärbesiktiga"den för att sedan snurra på hjulen MEN de är som fast gjutna och vägrar att röra på sig mer än ca 5 centimeter åt vardera håll. Så innan jag skall sätta igång med en djupare operation frågar jag er, vad fasen har hänt? Är det växellådan eller drivaxlarna eller vad i Belsebub fallerar?


Det borde vara obligatoriskt att vid köp av "ny" bil även i samma stund och anda införskaffa en passande fekodsavläsare. 
