- tis 29 maj 2007, 12:15
Tänker ev. byta upp min gamla 850 till en turbo, frågan är bara om man ska köpa en T5 eller nöja sig med en T, prisskillnaden är ju inte så stor.
Verkar som om det är helt olika motorer om man tittar på cylindervolymen.
Nån som har jämfört dessa, jag antar att de har olika karaktär? Ekonomi? Problem? Nåt speciellt att kolla.
Förnuftet säger T, men T5 låter roligare. kanske bättre att köpa en T och chpia den om man vill ha mer krut.
Jag drar husvagn nån vecka på sommaren så det bör ju också funka någorlunda.
Alltid bra att ha lite kött på benen innan man provkör, har varken tid eller lust att testa en massa bilar.
Budgeten ligger på under 200´, men gärna billigare, borde räcka till en fräsch -04 med miltal under 10´, åtminstone om man vågar köpa privat.
Verkar som om det är helt olika motorer om man tittar på cylindervolymen.
Nån som har jämfört dessa, jag antar att de har olika karaktär? Ekonomi? Problem? Nåt speciellt att kolla.
Förnuftet säger T, men T5 låter roligare. kanske bättre att köpa en T och chpia den om man vill ha mer krut.
Jag drar husvagn nån vecka på sommaren så det bör ju också funka någorlunda.
Alltid bra att ha lite kött på benen innan man provkör, har varken tid eller lust att testa en massa bilar.
Budgeten ligger på under 200´, men gärna billigare, borde räcka till en fräsch -04 med miltal under 10´, åtminstone om man vågar köpa privat.
V40 T3 -18
V70II 2,5FT-MY09 Summum Polestar
S40 T4 -01 (Såld)
Renault Megane 1,6 cab -04 (såld)
855 2,5 SE -95 (såld)
V70II 2,5FT-MY09 Summum Polestar
S40 T4 -01 (Såld)
Renault Megane 1,6 cab -04 (såld)
855 2,5 SE -95 (såld)

- By Supfam