Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Parika
Hej. Jag har problem med dieselvärmaren till min V60 D4 2020. Får felkoden "Service erfordras" på displayen. Har förstått att när värmaren misslyckats att starta x antal gånger så kommer den felkoden vilket gör att den inte provar att starta igen förrän felkoden nollas. Har också förstått att om man bara kan starta värmaren så kan det hända att den kommer igång och fungerar, men att det kan ryka utav h-vete och att man då ska låta den gå en längre tid.

Jag var till min "Nisse på hörnet" verkstad igår och han trodde han skulle kunna fixa detta eftersom han hade en felkodsläsare som borde funka. Men ack...han kom tillbaka och sa att han inte ens kunde koppla upp sig. Enligt honom var det nog bara att bita i det sura äpplet och bege sig till den dyra märkesverkstaden.
Så min fråga är, är det bara Volvo verkstäder som kan göra detta? Eller finns det billigare alternativ? Vad ska jag i så fall söka efter, dvs vilken utrustning behöver de ha?
Varför byta? XC60

Ska du ha den mer skålade stolen så &a[…]

Frihjul på generatorn som gett upp...?

Dagens Blocket Bilar.

Ojoj. Här har det hänt mycket och jag ve[…]

Bytt Tankarmatur 240 1986

Förpunpen ska väl gå kontinuerlig[…]