Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av riskakan
Innertaket på min 740 Gl börjar hänga, så tankarna går i att byta ut det. Alla guider jag hittar gäller utan taklucka och undrar om någon här har bytt innertak med taklucka? Hittade enstaka guider med taklucka men så gamla att bilderna ej finns längre.

Jag funderar på Biltemas högtalarmatta samt spraylimmet. Finns det bättre lim som ni kan rekommendera?
Användarvisningsbild
av V9097
Jag står inför sama problem, och har förstått det som att takskivan är väldigt skör intill takluckan eftersom det är ett par smala sektioner där intill luckan. Kanske kan man förstärka skivan tillfälligt på var sida om taklucksöppningen med en träregel innan man trixar ut skivan ur bilen?

Jag har förstått från en sadelmakare att man måste ta ner hela takluckan för att kunna klä om den.

Men jag har ingen egen erfarenhet att dela av mig med.
Biltemas spraylim fungerar men man måste bruka det korrekt. Se till att båda ytorna är rena, lägg ett jämnt lager lim på ena sidan, och TRYCK IHOP båda ytorna rätt hårt. Det tar ett bra tag så jag hade haft press på i 30 min en timme.
S40 1.8f ac problem

Hade beställt helt fel del, motorkylare ist&a[…]

Ja GTX kommer bara med svart inredning och rö[…]

I slutet av månaden ska den in på fels[…]

Enda gången det märks någon skill[…]