Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Pgr
#105658
Jag har problem med abs:en, får felkod 3-1-3 vilket är vänsterbak, ingen signal eller bruten krets, är det något man kan byta själv eller måste det lämnas in?? Kan man koppla ur abs:en själv eller måste det göras på verkstad? Har inom kort besiktning och det blir tvåa om lampan lyser och det har jag ingen lust med. Bilen är en 855:a 1995
Användarvisningsbild
av #27
#105677
Har du ohm mät givaren vä bak??

Och jag tycker inte du ska koppla ur ABS:en..
Användarvisningsbild
av Pgr
#105748
Har nu mätt ohm:en i de båda sensorerna bak och den ena gör inget utslag alls, det är nog vänster givare då felkoden gäller den. Hur mycket kan en sådan kosta och är det jävligt att byta den själv med tanke på att kabeln till den går upp bakom tanken och in i bilen??
Användarvisningsbild
av Busta_Hymen
#105751
Hmm... är det inte ett kontaktstycke på själva givaren? Det är det på min. Men det är å andra sidan en 92'a. Om det nu inte är så, utan att kontaktstycket sitter ovanför tanken, så tycker jag du ska skarva. Mitt kablage la av, så jag drog nytt parallellt med det gamla, och det funkar utmärkt.
Användarvisningsbild
av #27
#105755
Från och med -94 och framåt så är de med kabel.
De går att byta men de är lite knepigt där vid tanken...
Användarvisningsbild
av Pgr
#105760
Vad kostar de då?? Går det att få tag i begagnade??

Att sälja en bil som är problemfri, bara[…]

Hjuksprut som "äter" på f&aum[…]

Låter som glapp eller fel i givardel, byte a[…]

Testat med injection cleaner? Kompressionsprov gjo[…]