Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jannecb
Var hittar jag dom bästa priserna på multirem+sträckare samt vattenpump o kamrem?
Vänligen hjälp en fattig pensionär nu 👍😊
Mvh
Janne
Användarvisningsbild
av Erik Å
Brukar vara billigast hos skruvat eller trodo. Kasta ett öga på mekster och vparts också..
Men köp inte något billigt "noname", det kan bli dumsnålt eftersom kamremshaveri är samma sak som totalt motorhaveri.
Själv kör jag med kamremkit från INA sen länge, dock började deras vattenpump läcka efter bara några tusen mil så nu sitter där en SKF pump tillsammans med ett INA remkit (exklusive pump). Skulle kanske gått på Aisin pump som satt som original på min V70 från 2000 men SKF kändes tryggare. :-) Multirem: köpte Gates senast.
En fördel med trodo (förutom priset) är att de klassar sina grejer i tre nivåer, "budget", "price/performance" och "premium". Jag tycker det finns en poäng i att bara köpa premium just på dessa kritiska komponenter. Och något välrenommerat fabrikat som varit med ett bra tag..
av panth0n
Trodo.se eller skruvat.se med deras 15%-rabatt brukar bli billigast. Köp INA-spännrullar/löphjul och gates/contitech-rem så har du exakt samma saker som du får hos volvo. Varierar lite mellan Gates/Contitech beroende på motor, men spännrulle och löphjul var alltid Schaefflers märke INA. INA-rem borde fungera också då Schaeffler äger Continental.

Skall du ha original vattenpump är det Aisin som gäller. Pump med METALL istället för plast"vingar" byts med fördel var 32000e mil. INA har jag sett i volvokartonger också.
Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]