Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av XVTcharge
Kärran har gått felfritt i över tre år då en sprillans ny gasregulator införskaffades, men har nu äntligen bestämt sig för att börja krångla lagom till semestern.

Den har inga problem med att starta och går över till gasdrift efter kallstart, men det är först när bilen varmstartas igen efter ca 15-30 min som den vägrar gå över till gasdrift. Problemen är mer påtagliga ju mer gas det är i tanken, när den är halvfull så nästintill upphör problemen. Det är ganska tidigt i felsökningsstadiet så har inte hittat några andra samband än dessa. Petrol-knappen förblir blinkande och gastryckmätaren fungerar felfritt.

Jag har provat att justera gastrycket upp och ned lite till och från men har inte riktigt kunnat se att det blivit bättre eller sämre.

Är det någon som varit med om något liknande? Problemet har uppkommit från ingenstans. Kan det vara bränslet det är fel på eller är det troligast trycksensorn på gasregulatorn som strular? Jag har kört på fossilgas det senaste halvåret pga det konkurrenskraftiga priset.
En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen![…]

Laddbox

Det fungerar utmärkt att ladda i ett "va[…]

Automater verkar generellt ha lägre dragvikt.[…]

XC40 Reacharge Twin motor

Hej på er , ville bara dela med mig en del t[…]