Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av JM67DK
Hej,

Er der nogen der har erfaringer med dette?

Jeg fik denne besked i displayet i går, og har aldrig set det før... :-o

"Anti-sladd, tillf. avstängd"

Hvad vil i anbefale jeg skal gøre, og er der nogen der ved hvad det cirka koster?

På forhånd tak :-)
av ziggeman
Hej. Jag hade detta meddelande för ett tag sedan. Jag läste ut felkoder och då fick jag fel på ABS utan att det visades i bilens display. När jag bytt sensor trodde jag att det var fixat, men nej. Senare läste jag av igen och så var det kontaktrulken "styrvinkelgivare" SAS, som felade. Jag fick det hela bytt hos Volvo och totalt för mig kostade det runt 5000 SEK, då inklusive bytet och delen. Jag har inga fler problem sedan dess. Jag äger en Volvo S60 2.5t -06.
Användarvisningsbild
av Allinug
Fick du detta vid körning eller vid start?

Om du fick det vid start, så kanske du har lite dåligt laddat startbatteri. Man kan få detta felmeddelande och ytterligare några vid start med dåligt laddat startbatteri.
av Repser
Min erfarenhet är denna:

Får du endast felmeddelande om antisladd har du problem med stryvinkelgivaren, får du felmeddelandet och samtidigt abs-fel har du troligen problem med abs-systemet. I så fall troligen en abs-givare eller abs-krans.

På fyrhjulsdrivna modeller har jag också fått endast felmeddelande om antisladd när bilen inte får kontakt med modulen för fyrhjulsdrift.
Användarvisningsbild
av JM67DK
Tusind tak for alle jeres svar :-)

Bilen kørte - og motoren var varm - da meddelelsen kom.

Men...og det er konstigt....i går mandag og i dag tirsdag er det forsvundet igen, og alt er som det plejer....
Användarvisningsbild
av Hellman
Ja, så var det för mig också, det kom bara ibland i början, men sedan blev det till slut mer eller mindre hela tiden. På slutet var det ofta så att meddelandet var borta när jag startade bilen, men tändes vid första svängen, men ibland kom det direkt när jag startade bilen.

Tog och undersökte lite mer idag. Rev bort ma[…]

Oljebyte i Haldex

Ni som bytt oljan i Haldexen hur gör för[…]

Välkommen ut i trafiken

Nu kommer en ny bil till samlingen. Yngsta barnbar[…]